zondag 12 juni 2016

De kosten van de kermis

Zowel dochter als ik hadden er heel veel zin in: de kermis. We hadden woensdag al wel een rondje gelopen om te kijken wat er was, maar het geld uitgeven hadden we echt voor vandaag bewaard. Ik had 50 euro aan muntgeld meegenomen, en verder alles thuis gelaten. Dan is op ook echt op.

We hebben een aantal ritjes in de rups gemaakt, en dochter en buurmeisje zijn in een groot klimhuis geweest. Ze genoten volop. Bij de grijpautomaten hadden we geluk, we kregen de knuffels zover dat er twee over de rand heen vielen in de bak.

Toen we ons afvroegen of we nog ergens in wilde, kwamen we mijn zusje met haar kinderen tegen. Omdat ik wist dat mijn zusje de kermis eigenlijk niet zo  goed kon missen, heb ik ze uitgenodigd om een ijsje te gaan eten, en daarna met zijn allen nog een ritje in de rups te maken. Alleen de reactie van mijn neefje alleen al was het meer dan waard. De hele rit had hij zo'n plezier.

In totaal was ik €39,50 kwijt vandaag. We hebben er met ons drietjes een hele leuke middag van gehad. Ook mijn zusje en vooral haar kinderen vonden het leuk.
Het muntgeld wat nu over is gebleven heb ik weer in mijn blik gedaan. Volgend jaar is er weer een eurodag :-D

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo´n leuke dag hebt gehad. Hier is de volgende week kermis, maar het zal eerder bij kijken blijven, misschien een attractie en een drankje op het terras. 39,50 is erg netjes, hoewel die hoeveelheid er niet in zit op het moment.. (Is bijna 15% van mijn besteedbare maandinkomen..) Voor volgend jaar dus maar sparen. Verder misschien een beetje offtopic, maar zou je een oproepje willen plaatsen? Mary had mij -nadat zij jouw dochter een tablet aanbood en jij hem afsloeg- de tablet alsnog aangeboden. Had gereageerd, maar helaas meld ze zich niet en kom ik zo niet met haar in contact omdat ze geen mailadres achterliet. Zou je dat willen doen? Ik ben zo dankbaar dat ze hem wil wegggeven en ik kan de tablet (ook gezien mijn inkomen en een instortende computer) zo goed gebruiken... Dank je wel alvast! Adry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een oproepje voor haar geplaatst :-)

      Verwijderen
    2. Heb het gezien.. Dank je wel!

      Verwijderen
    3. Adry, zou jij je adres willen sturen naar mijn mail? mijnnieuwbegin@hotmail.com
      Dan stuur ik het door naar Mary.

      Verwijderen
  2. Klinkt als een superleuk kermisbezoekje. En wat fijn dat je je zus en haar zoontje ook nog een plezier kon doen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen