donderdag 16 juni 2016

Ondersteuning

Dinsdag op mijn werk sprak een collega mij aan. Een andere collega zou oververmoeid raken, en een aantal van mijn kamers staan leeg. Wat deed ik in die tussentijd?

Het kwam op mij aanvallend over, waarschijnlijk was het niet zo bedoeld. Als ik tijd over heb omdat ik lege kamers heb, maak ik lege tijdelijke opvangkamers schoon (dat scheelt mijn collega's weer een hoop tijd), ik neem kamers van collega's over, en ik ondersteun de zorg met mensen wegbrengen.

Ik had niet gezien dat de andere collega oververmoeid was, en ik voelde me daar best schuldig over. Ik heb dinsdag een kamer van de woensdag voor haar gedaan, dat ze het wat rustiger had.

Vandaag ben ik als eerste naar die collega toegegaan, en ik heb gevraagd of ik haar ergens in kon ondersteunen of kon overnemen. De collega zuchtte, en vroeg of ik even tijd had om te praten, ze was door mijn andere collega's niet goed begrepen.
Het bleek dat ze in de groep niet had aangegeven dat zij oververmoeid was, maar dat ik erg moe was. Het verzoek voor ondersteuning was voor mij bedoeld. Hoewel ik me al een stuk beter voel dan een paar weken geleden, vond ik het heel erg lief.



3 opmerkingen:

  1. Goed dat je op haar bent afgestapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat een goede collega, dat ze voor jou ondersteuning wilde zorgen!

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zie je hoe snel er iets fout kan gaan in de communicatie. Goed dat je het navroeg bij die collega. En fijn dat jullie allebei zo bereid zijn om elkaar te helpen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen