zondag 26 juni 2016

Een cadeautje voor mezelf

Al mijn hele leven ben ik gek op boeken. Vroeger las ik heel erg graag griezelboeken, maar omdat ik daar tegenwoordig de raarste dromen van krijg, ben ik daar mee gestopt.

Als ik met dochter in de grote stad ben, gaan we ook altijd even naar binnen in een christelijke boekhandel. Toen we daar laatst een keer waren voor een kaart, zag ik twee grote boekenkasten met opruimingsboeken. Toen ik daarin keek, zag ik heel veel (mooie) boeken over de amish staan.
Na veel twijfel en wikken en wegen (vind ik het waard om tien euro aan een boek uit te geven?) heb ik toch twee boeken gekocht. 

Spijt heb ik er nog steeds niet van, het zijn geweldig mooie verhalen. Eén van de boeken die ik uit had, heb ik aan een andere vrouw uitgeleend, zo kunnen er meer mensen van genieten.
Ik weet ook dat ik vaker daar een boek ga halen. Deze boeken zijn niet bij de bieb te leen, en ik zal ze vaker dan één keer lezen. Dit was een cadeautje voor mezelf!

8 opmerkingen:

  1. Je zou ook kunnen kijken of je ze via Marktplaats of de tweedehands boeken van Bol kunt kopen. zijn ze misschien nog goedkoper.
    Je hoeft er overigens niet voor naar een christelijke boekhandel, want een beetje fatsoenlijke boekhandel heeft ze gewoon op de plank liggen of kan ze bestellen.
    Bij ons in de bibliotheken zijn dergelijke Amish boeken gewoon te leen en ik woon nog wel in het katholieke zuiden van het land.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ivy misschien ga jij wel naar dezelfde bieb als ik (Geleen). Verder hebben ze daar ook christelijke boeken. Beste nieuw begin misschien loont het zich wel om een abonnement te nemen.er zijn op zoveel gebieden mooie boeken te krijgen.Gr. Elisabeth Z

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de bieb in mijn woonplaats hebben ze deze boeken niet. Dochter is lid van de bieb, ik leen weleens boeken op haar pas.

      Verwijderen
    2. Wat bijzonder dat dat kan, bij ons kan op een kinderpas geen boek voor volwassenen worden geleend. Dat is overigens wel terecht vind ik persoonlijk.

      Verwijderen
  3. Bij alle biebs kan je ook boeken bestellen(uit biebs van de rest van de provincie) Informeer eens hoe de regels bij jullie bieb zijn.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lukt dat ook op een kinderbibliotheekpas? Aan de andere kant, als je twee of drie boeken niet koopt, Heb je de kosten van de bibliotheek er al uit!

      Verwijderen
  4. Hier in Belgie zijn de kosten zeer laag. Ik betaal jaarlijks 5 euro lidgeld en kan iedere keer 5 boeken uitlenen die ik een maand lang mag houden. Als ik de boeken terug inlever mag ik er terug 5 uitkiezen. Ik maak er dan ook heel graag gebruik van.
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees heel graag boeken over Amish en Mennonieten. En als boeken uitgegeven zijn door een Christelijke uitgeverij kies ik ze ook sneller. Ik houd wel van verhalen met een positieve insteek.
    Ik leen ze uit de bieb. In mijn vorige woonplaats in de Noordoostpolder hadden ze een ruim assortiment en nu in de Betuwe net zo.
    Zou je het kunnen aanvragen in de bieb of ze deze boeken in de collectie op kunnen nemen. Ik heb de indruk dat deze boeken heel populair zijn.

    BeantwoordenVerwijderen