dinsdag 28 juni 2016

Het energieverbruik

Toen ik net prepaid energie had, keek ik elke dag wat mijn tegoed nog was. Bang om zonder te komen zitten, en ook elke dag de blijdschap dat ik zo zuinig was geweest. Of in ieder geval mijn huis: dat het geïsoleerd is scheelt echt een hoop.

In februari heb ik voor de laatste keer opgewaardeerd, het tegoed is tot nu toe ruim voldoende gebleven om ermee vooruit te kunnen.

Ook toen ik net keek wat ik tot nu toe in juni heb verbruikt, ben ik heel blij. €10,61 vind ik heel netjes, alle kosten (zoals de leveringskosten en belasting) zijn daar al bij opgeteld.
Ook deze maand hoef ik nog niet op te waarderen. Dat vind ik toch wel een heel groot voordeel van prepaid energie.


7 opmerkingen:

  1. Handig om te kunnen volgen zo ja. Als je bolgend jaar weet wat je ongeveer gebruikt kun je ook per maand wat minder opwaarderen of eventueel overstappen naar een maatschappij waar je een dikke bonus krijgt, dat is het eerst verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krijg je dan een aparte factuur aan het eind van het jaar van je netbeheerder? Want op hun site kan ik nergens terugvinden, dat deze kosten bij het energieverbruik inzitten. Ik ben wel heel benieuwd, want de belastingen en netbeheerskosten die je maandelijks als vaste kosten moet betalen zijn veel hoger als het bedrag wat ik in jou overzicht zie staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik verder doorklik op mijn pagina staan die kosten wel bij de specificatie. De stroom van de zonnepanelen wordt elke dag bijgeschreven, dat is ook een voordeel van prepaid stroom.

      Verwijderen
  3. Als je weet dat je iedere maand 10 euro zoveel moet betalen doe je dat toch maandelijks nu betaal je voor bijna 300 euro vooruit al vast weg geld en geen rente.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met een rentepercentage van 0,40% loop ik niet veel rente mis.
      Tot het najaar hoef ik niet te betalen voor energie, dat is een fijn gevoel.

      Verwijderen
  4. Wat handig zeg! wij betalen in feite ook vooruit, met een maandelijks bedrag, maar de afrekening is natuurlijk pas na afloop van het jaar. Welke maatschappij is dit? Dit wil ik ook. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit bij energieflex. Het feit dat ik geen jaarrekening meer krijg vind ik zo fijn :-)

      Verwijderen