dinsdag 7 juni 2016

Trots op mezelf

Al eerder schreef ik dat ik een periode van weinig energie heb. De vaatwasser is daarin echt heel erg fijn, het ding doet zijn werk. Ook ben ik bewust op mijn voeding gaan letten. Als ik te moe ben, heb ik een enorme behoefte aan suiker. Ongezond, ik weet het, en het helpt geen klap. In plaats daarvan eet ik overdag heel veel fruit.

Op mijn werk is er een nieuwe collega gekomen. Op het rooster zag ik dat er morgen en volgende week iemand teveel is. Ik heb genoeg overuren om die dagen vrij te nemen (met toestemming).
Vanmiddag heb ik de moed bij elkaar geraapt om die toestemming te vragen aan mijn teamleider. En het mocht :-)

Hoewel mijn gevoel erg dubbel is, ben ik trots op mezelf dat ik het wel heb gevraagd. Nu heb ik twee dagen achter elkaar vrij. Ik weet ook dat dit voor mezelf, en uiteindelijk voor de mensen op mijn werk ook  het beste is. Gewoon even rustig aan doen en mezelf de kans geven weer op te laden.

9 opmerkingen:

  1. Lekker toch!! Kun je even weer opladen thuis en er is niets mis met even wat extra dagen vrij...gewoon omdat het kan.....Geniet er van!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fruit is gezond hoor, laat daar geen twijfel over bestaan, maar zit ook vol suiker. Bij teveel fruit kan dat je best tegen gaan staan. Zeker als je het ook drinkt, als in sap. Dan door de suikers maar ook door de gisting.
    Je kunt beter iets nemen als een handje ongebrande en ongezouten noten, dadels (ongesuikerd), 25 gram rozijnen.
    Ook een stukje pure chocolade 72% of meer is prima om te nemen zonder energie te kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt toch gewoon het recht om vrij te nemen als dat kan ? Geniet van je vrije dagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mag ik je een kleine tip geven? Fruitsuikers zijn ook suikers en ook niet al te best voor je. Ik ben nu al 4 weken zo goed als suikerloos (niet volledig want het zit overal in) en merk zoveel verschil. Ik ben veel actiever en ben veel minder moe en bovenal ik heb veel minder last van stemmingswisselingen. Het begin is heel lastig, maar je krijgt er veel voor terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zou je bloed eens kunnen laten prikken op een eventueel vitamine B of D tekort. Daar word je ook erg moe van (ervaringsdeskundige) en dat is heel gemakkelijk met een pillen kuur op te lossen. Een paar vrije dagen zijn toch altijd fijn en ook vaak nodig, de boog kan niet altijd gespannen zijn, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip, daar had ik niet aan gedacht :-)

      Verwijderen
  6. Het is al een paar keer gezegd, maar fruit zit vol suikers, en hoe gezond fruit ook is, het zorgt wel eer voor een koolhydraten/suikerpiek en daarna daling, waardoor je er weer behoefte aan hebt. Tegen honger en voor langdurende energie zijn noten prima, maar bv ook het combineren van eiwit met suiker/koolhydraten. Dus een bakje huttenkase met banaan en kaneel(is erg lekker) vult goed, geeft energie, is je fruitportie én je krijgt geen enorme dip erna. Eet een appel en een ei, neem komkommer met tonijn of makreel uit blik, neem wat asperges in ham...

    Geniet van je vrije dagen

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al veel goede adviezen wat te eten ipv teel fruit. Noten zijn ook makkelijk mee te nemen een een gekookt eitje ook, of omelette met wat roomkaas besmeren plakje ham erop, in folie oprollen en stukken van snijden, ook erg lekker om mee te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed van je! Fijn dat je nu vrij hebt en kunt uitrusten. Uiteindelijk is dat voor iedereen inderdaad fijner.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen