vrijdag 17 juni 2016

Uitjes in de zomervakantie

Sinds een paar vakanties geeft de bso van dochter van tevoren aan wat ze in de vakantie gaan doen. Zo ook in de zomervakantie. Zwemmen, lasergame, midgetgolf, varen, een speurtocht. En zelfs een dag naar Scheveningen.

Omdat dochter nu toch wat groter wordt, en dit waarschijnlijk de laatste zomervakantie op de bso is, hebben we niet gekeken naar de dagen dat ik moet werken, maar naar wat de activiteit van de dag is.

Het is niet gegarandeerd dat dochter overal mee naartoe kan, alleen als er voldoende plek is op de bso. Dochter heeft alles uitgekozen wat ze leuk vind. En groot gelijk heeft ze. De dagen dat ik moet werken en ze niet naar de bso gaat, blijft ze thuis, onder toeziend oog van de buren.

Het is fijn dat ze dit jaar al een indicatie geven van wat ze gaan doen. Eén ding is zeker, dochter heeft ook deze vakantie een hele hoop leuke uitjes :-)

12 opmerkingen:

  1. Lijkt mij dat de bso daar niet voor bedoeld is.
    Maar ja, je zal er wel weer en toeslag voor krijgen, dus profiteren maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom zou dochter haar ongebruikte dagen niet mogen gebruiken? Ik krijg inderdaad kinderopvang toeslag, ze gaat anderhalve dag per week naar de opvang.

      Verwijderen
    2. Gechte Mw .,
      Geef Uw naam , adres en telefoonnummer , aan 'mijn nieuwe begin , en sponser haar volledig !
      is ze niet meer afhankelijk van allerlei instanties ... maar alleen van u , u lost het allemaal op voor haar :}
      maar of ze daar , erg blij van wordt ?..
      want gezien uw reactie bent u niet het vrolijkste mens wat op deze aardbol rondloopt ....

      Verwijderen
  2. Joh, dat is weet zo'n zure jaloerse zeurkous aka internettrol....gewoon laten zeuren of gewoon deleten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom ben je meteen jaloers als je een opmerking hierover maakt. Wellicht niet zo aardig geformuleerd maar feitelijk heeft anoniem hierboven gelijk. BSO en de kinderopvangtoeslag zijn bedoeld voor opvang als de ouder werkt. Als je kind naar de bso gaat terwijl de ouder thuis is en thuis is waneer de ouder werkt kun je ook redeneren dat bso en kinderopvangtoeslag wellicht niet nodig zijn. Ik weet dat dit jaren terug ook werd gecontroleerd. Dat doen ze nu niet meer. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De opvangdagen die dochter heeft gemist door bijvoorbeeld griep of dokters/tandarts bezoek, heb ik wel betaald. Als het aantal kinderen op de bso het toe laat, mag dochter deze inhalen. Anders worden ze feitelijk gewoon in de vuilnisbak gekieperd. Dan vind ik dit een betere oplossing. Overigens zijn het maar twee dagen dat dochter naar de bso wil als ik vrij heb. Met de speurtocht en naar Scheveningen.

      Verwijderen
    2. De kinderopvangtoeslag wordt wel degelijk gecontroleerd. Er wordt jaarlijks een controle gedaan en als er word getwijfeld, dan moet je bewijzen dat je wel hebt gewerkt en dat je op deze dagen opvang hebt afgenomen. Je moet dan bewijsstukken opsturen van alle nota's, loonstroken, roosters, contracten enzv. Als ze erachter komen dat je niet eerlijk bent geweest, zetten ze de toeslag stop en kun je met terugwerkende kracht alles van de afgelopen jaren terugbetalen. Er wordt wel degelijk gecontroleerd. Het gebeurd veel achter de schermen

      Verwijderen
    3. Als alleenstaand ouder zijn er ook wel momenten dat je zelf dingen moet doen waar je kind niet bij kan zijn. Je neemt dan een verlofdag van je werk en je kind toch naar de bso. En die verlofdag kan best zijn omdat jij moet bij tanken zodat je het verder weer alleen met je kind af kan.'
      Ik ben ook alleenstaand ouder, maar met een ex die zijn taak serieus neemt en ik ben heel blij met de weekenden dat dochter bij haar vader is en ik kan bij tanken.
      En niet beginnen over toeslagen: behalve de kinderbijslag krijg ik niks! Ook geen hypotheekrente aftrek, alleen vermogensrendementsheffing!

      Verwijderen
    4. Als je weer 'profiteren maar' gebruikt ja dan heb ik het over 'jaloers'. Mensen lijken inderdaad te vergeten dat het zwaar is om alleen een kind op te voeden net zoals Wiske zegt. Nieuw begin, gewoon niet meef verdedigen en die reactie of gewoon laten of gewoon weggooien. Je hoeft je niet te verantwoorden, net zo min als mensen die hypotheekrente aftrekken....

      Verwijderen
  4. Wat leuk voor je dochter dat ze met die uitjes mee kan. Ik hoop voor jullie allebei dat het een fantastische zomer wordt.

    Stop toch met je te verdedigen. Wanneer de bso en jij overeenkomen dat dochter mee mag, dan heeft verder niemand hier iets mee te maken.
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn uitleg was nav de opmerking van mascha. Mijn motto is leven en laten leven. En iedereen heeft zelf invulling aan zijn eigen leven en hoe,bepaal je altijd nog zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met wisseldiensten Ben Ik ook soms vrij terwijl dochter naar de BSO gaat , ze heeft een BSO dag in de week , ik betaal er voor en werk gewoon , dus dan is het een kadotje als ik toevallig vrij ben , jeetje wat zijn mensen zuur , nieuwebegin werkt gewoon???? Waarom heeft zij dan geen recht?

    BeantwoordenVerwijderen