donderdag 23 juni 2016

Weer extra salaris

In mei had ik belachelijk veel gewerkt. Zoveel dat het me ook tegen begon te staan, ik was moe.
Van mijn teamleider had ik al begrepen dat die uren extra uitbetaald zouden worden.

Ik had geen idee waar ik op moet rekenen. Ik had elke week wel een dienst extra, en alle zondagsdiensten die er waren was ik er ook, zes in totaal.
Vandaag stond mijn loonstrook online (eindelijk), en kon ik zien wat ik extra kreeg. In totaal 500 euro extra!

Ik ben erg blij met dat extra geld. 300 euro daarvan gaat naar het hotel voor mijn vader.
Voor de andere 200 euro heb ik ook al een bestemming. Leden uit mijn kerk hebben aangeboden te willen helpen met het opknappen van mijn huiskamer: het verven van de muren en een nieuwe vloer leggen. Iets waar ik zelf moeilijk aan toe kom. Van dat aanbod maak ik graag gebruik. Ik had al geld apart liggen daarvoor, en met deze 200 euro heb ik in ieder geval genoeg, en kan ik ook voor een goede lunch zorgen.

Voorlopig is het de laatste keer dat ik zoveel extra salaris krijg. Met de komst van nu één nieuwe collega, en ergens in augustus de tweede nieuwe collega, is het een stuk rustiger geworden. In juli heb ik nog drie extra weekenddagen, en voor de rest laat ik het even zo. Ik ga bijtanken en genieten van mijn vrije dagen :-)

6 opmerkingen:

  1. Dat blijft altijd een lastige keuze, ga je voor extra geld (en voor wie is dat niet fijn?) of voor een beetje extra vrije tijd. Mijn man en ik werken allebei bijna full-time en we zitten ook vaak te dubben, wat we nu belangrijker vinden. Met 2 tieners op de middelbare school komt het extra geld nu erg goed van pas (schooltrips, rijlessen etc.), maar toen ze jonger waren hebben we ook altijd voor de vrije tijd gekozen.
    Fijn, dat het hotel voor je vader nu ook geregeld is en dat je huis verder opgeknapt kan worden. Je doet het goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is er mis mee dat kinderen zelf werken voor hun rijlessen? Dan kun je zelf ook een stapje terug doen. Aangezien je aangeeft daar voorheen ook voor koos lijkt mij dat daar jou/ jullie voorkeur ligt.

      Verwijderen
    2. Je hebt helemaal gelijk Amandjuh! Het is tegenwoordig een beetje doorgeslagen lijkt het wel, alles zou moeten worden betaald voor de kinderen... Rijlessen, volledige studie en alles wordt op alles gezet om te voorkomen dat ze iets van studielening zouden moeten nemen. Ik vind er niks mis mee als ze ook zelf moeten werken voor de rijlessen, en een investering doen in hun toekomst. Misschien dat er zelfs wat verstandiger wordt gehandeld soms als het niet allemaal gratis geld is want pa en ma schuiven wel... :)

      Verwijderen
  2. Wat goed dat je een stap terug doet. Denk om jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn in de zomer wat meer tijd om te genieten, samen of eens alleen op stap te gaan of met een van je ouders.

    Fijne tijd gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijn bedrag! En wat bijzonder dat mensen van je kerk je aanboden om bij je thuis te helpen. Dat vind ik de kerk op z'n best.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen