vrijdag 22 juli 2016

Concert

Aan het begin van de week vertelde mijn vader dat hij een mini orgelconcert mocht geven. Hij had er heel veel zin in.

Op een orgel spelen is een grote passie van mijn vader. Een passie die hij thuis weinig deelde, mijn moeder was (en waarschijnlijk is) er heel erg op tegen. Als kind namen we haar mening over: orgels, verschrikkelijk!

Nadat ik met mijn vader had gesproken, bedacht ik me dat mijn moeders mening niet mijn mening hoeft te zijn. Bovendien, ik luister zelf erg graag naar kerkliederen, ook waar een orgel in voorkomt.
En dus besloot ik om naar het concert van mijn vader toe te gaan. Toen dochter er van hoorde, wou ook zij heel graag mee, ze had opa nog nooit orgel horen spelen.

Toen mijn vader ons zag, was hij blij verrast. Dochter had het dichtste plaatsje bij het orgel gezocht, zodat ze opa goed kon zien. Na afloop was ze enthousiast, ze wist niet dat opa zo goed kon spelen. Ik vond het ook heel erg mooi.
Na afloop vroeg hij of we zin hadden om een keer mee te gaan naar zijn favoriete orgel. We hebben meteen een datum geprikt.

Het was leuk om mijn vader zo blij te zien,  en zo vol passie te horen vertellen over de muziek die hij had gekozen. Jammer dat ik niet eerder daar aandacht voor heb gehad.
Deze vakantie en in de herfstvakantie gaan dochter en ik een paar keer met mijn vader op stap. En daar ben ik heel blij mee ☺

3 opmerkingen:

  1. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald toch? :)
    Fijn dat jullie er zo van genoten hebben, leuk voor je vader ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. *Oh wat leuk voor jullie allemaal en dat dochter er ook van genoot.

    BeantwoordenVerwijderen