woensdag 20 juli 2016

De 7 zekerheden

Toen de jum.bo hier net kwam, vond ik die zeven zekerheden heel mooi klinken. In de praktijk wordt er heel goed op gelet dat zo min mogelijk mensen daar gebruik van kunnen maken, en logisch ook.

Gisteravond was ik bij mijn vaste supermarkt, en zag ik dat de kleine mona toetjes 20 cent goedkoper waren geworden. Dochter en ik vinden die allebei lekker, en ik nam een verpakking mee.

Vandaag na het zwemmen zijn we meteen boodschappen gaan halen bij de jum.bo, dat scheelt weer een fietstocht door de hitte. Daar waren dezelfde toetjes nog steeds 20 cent duurder. Ik heb in mijn rugzak gekeken of ik de kassabon van gisteren nog had, en ja hoor :-)

Met de kassabon en de toetjes in mijn hand ging ik op zoek naar een medewerker. Die was overduidelijk niet erg  happig om mij het product gratis mee te geven. Het prijsverschil was erg groot, die waren bij mijn supermarkt in de aanbieding, was zijn redenatie. Met de kassabon kon ik laten zien dat dat niet zo was, hij stond niet bij de aanbiedingen vermeld. Bovendien stond het in mijn supermarkt ook als vaste prijs, anders had ik het niet eens in mijn hoofd gehaald.

Met veel tegenzin heeft de medewerker een sticker op de toetjes geplakt. En blij dat ik was. Niet alleen met het feit dat ik die toetjes gratis heb, maar ik heb gebruik kunnen maken van die zeven zekerheden :-D

9 opmerkingen:

  1. Ik heb ook gemerkt dat ze bij de J. niet zo happig zijn op het nakomen van hun zekerheden. Je wordt nog net niet de winkel uitgekeken.... Jouw vaste supermarkt bevalt ons sinds kort ook prima.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is jouw vaste supermarkt een andere dan J.umbo?
    Trouwens goed dat je er achteraan ging. Doe ik ook maar ik kom ook die reacties tegen. T.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vaste supermarkt is de hoogvliet. Die vind ik persoonlijk fijner.

      Verwijderen
  3. Ik had laatst een salade bij je J. Notabene op de salade stond 1,59 gedrukt. Terwijl er 1,65 werd gescand. Ik kreeg de salade mee voor 1,59.
    Dus ik vroeg hoe dat kwam en waar de 7 zekerheden dan voor zijn.
    Kreeg ik een vage smoes dat de prijs op het product geen schapsprijs prijs is en dat het dus niet gratis mag worden meegegeven.
    Wat een onzin!
    Dus geen 'hallo Jumbo!' Maar 'Dag Jumbo!'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kocht laats een bloemetje om cadeau te geven. Was in de aanbieding voor € 4,95, maar bij de kassa werd € 6,95 gescand.
    Toen ik vertelde dat hij in de aanbieding was, kreeg ik de 2 euro korting als nog.
    Later buiten dacht ik er pas aan dat ik het bloemetje gratis had moeten krijgen. Ik durfde niet meer terug naar binnen te gaan. Dom eigenlijk, want was toch best een aardig bedrag. Maar helaas ben ik niet zo assertief.
    Ik vind ook dat ze zoiets zelf moeten zeggen aan de kassa. En niet dat je er nog om moet vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De J's zijn franchisers die dus de door Jumbo bedachte regels moeten uitvoeren. Dat gaat niet van harte. Snap ik vanuit hun perspectief ook wel, maar goed wat ze beloven moeten ze doen. Als iets niet goed is ga ik terug, heb ook al eens nieuwe bloemen gekregen omdat ze na een paar dagen al niets meer waren. Prijzen vergelijken met andere supers doe ik niet. Ik heb gewoon geen tijd en zin om dit naast mijn drukke baan en gezin te doen. Hier geen hoogvliet en de Appie en de Deen maar vooral de Plus zijn altijd duurder met A merken.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier nooit een probleem met geld teruggeven bij de Jumbo als de prijs niet klopt! Dat vind ik wel goede service van ze, ze doen absoluut niet moeilijk.
    Wel vragen ze altijd op een toon 'wilt u de bon', alsof het geen vraag is...maar meer als 'hopelijk wil u geen bon'. Maar daar trap ik niet in haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen ervaring met J.umbo, maar AH wees mij er juist op. Ik kocht iets wat 1dag over de datum was. Dat zag ik na t afrekenen. En ik kreeg mijn geld terug en n goed product!
    Goede service!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gisteren lag bij onze Jumbo rundergehakt in het schap met 50% korting. Vanwege de datum (22-07) moet dat volgens de 7 zekerheden gratis worden meegegeven. ik ben helaas ook niet zo assertief om dit op te merken, het is toch bij mij in de wijk.
    Verder deze week een maaltijdsalade met bruin uitgeslagen olijven.... ik ben er wel een beetje klaar mee.

    goed gedaan van jou.
    groet,
    mariska

    BeantwoordenVerwijderen