zondag 17 juli 2016

Gevonden telefoon

Dochter en buurmeisje kwamen vandaag opgewonden terug van het buiten spelen: ze hadden een telefoon gevonden. En nog een mooie ook. Ze wisten niet zo goed wat ze er mee moesten doen.

Eerst zijn ze naar de buren gegaan om daar advies te vragen. De buurvrouw had ook geen idee. Als laatste kwamen ze bij mij voor hulp.
Gelukkig was de telefoon aan, en stond er geen ontgrendel-beveiliging op. Ik ben in de contactlijst gaan kijken of ik daar iets in zag staan. Ik heb het nummer gebeld waar thuis bij stond. Die zullen vast wel weten van wie de telefoon is.

De man aan de andere kant snapte er heel weinig van. Hoe kwam ik dan aan hun nummer, van een briefje misschien? Toen hij had opgehangen, werd er al snel gebeld naar de telefoon. Het was dezelfde man, die vertelde dat ik de telefoon van zijn zoon had, en vroeg hoe ik er aan kwam.
Aan het einde van het gesprek snapte hij het (eindelijk), en beloofde dat zijn vrouw de telefoon kwam ophalen.

Even daarna werd er weer op het toestel gebeld. En bleef bellen. Het bleek de eigenaar van de telefoon te zijn. Hij was vlakbij, en kwam ook de telefoon ophalen. Toen dochter hem zag, herkende ze hem als één van de mannen die basketbal hadden gespeeld bij het plein waar zij ook speelde.
Hij was heel blij dat zijn telefoon weer terecht was. En bleef daarna even op zijn moeder wachten.

Dochter en het buurmeisje hebben hun goede daad weer gedaan :-)

3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Die man is vanavond terug gekomen met een grote zak snoep. Maar ook al hadden de meiden niks gekregen, ze hebben het juiste gedaan :-)

      Verwijderen
    2. Natuurlijk zo vod je haar op, maar het is inderdaad aardig voor ze dat ze iets klein krijgen. Leuk voor de vakantie

      Verwijderen