donderdag 7 juli 2016

Het grote cadeau

Op mijn blog van gister kwamen goede suggesties, waarvoor mijn grote dank!
Het uitje vond ik een erg leuk idee. Dochter heeft het ooit over de Efteling gehad, daar is ze nog nooit geweest. Misschien is dat een leuk idee.

Toen ik het idee aan dochter voorstelde, keek ze erg bedenkelijk. De Efteling klinkt leuk, maar al die attracties waar ze niet in wil...en de drukte...en het is duur...
Ik had een budget van 150 euro in totaal in gedachten, inclusief treinreis en toegang. Ik heb dochter aangeboden dat ze ook iets anders kan kiezen als groot cadeau.

Dochters ogen begonnen te stralen. Mam, weet je wat ik echt graag wil? Een moeder-dochterdag. Samen shoppen en lekker gaan eten, ergens niet in de buurt van huis.
Dochters ogen  begonnen nog meer te glimmen toen ze zei graag weer een keer naar Valkenburg te gaan.

Op de spoordeel site zag ik een dagretour met gratis tijdschrift voor 20 euro staan. Wie weet komen er nog andere treinkaartjes acties, en anders neem ik die.
Dochter heeft er nu al heel erg veel zin in. En ik ook.

Bedankt voor de leuke ideeën :-D

11 opmerkingen:

  1. Dat is best een heel bedrag voor een kinderverjaardag.

    Is inderdaad leuk om ergens anders te gaan winkelen. In veel plaatsen zijn ook kleine musea die voor kinderen leuk zijn, en waar je een half uurtje veel kan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het geld wat ik het afgelopen jaar voor dochters verjaardag heb gespaard. Het hoeft niet op, maar er is een (ruim) budget. Dochter wil heel graag een echte grot van binnen zien, dat kan daar :-)

      Verwijderen
    2. Het is misschien veel voor een verjaardag van een kind maar het is een uitje voor twee. Het is Quality Time. Ik denk dat Nieuw Begin er net zoveel van geniet als haar dochter, heerlijk toch! Dat is anders als bij speelgoed o.i.d. Dat is echt alleen voor het kind zelf en dan is 150 euro veel te veel. Voor een gezamelijk dagje uit met vervoer, bezichtigingen, eten etc. is het een net bedrag. Geniet ervan samen! Groetjes, Renate.

      Verwijderen
  2. Heeft je dochter ook een eigen of -chipkaart? Je kunt daar gratis het kidsvrij abonnement opzetten. Je dochter kan dan een jaar lang gratis met de trein. Ze moet dan wel een eigen ov chipkaart hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor die tip, ik ga voor mijn jongens eens kijken.

      Verwijderen
  3. Leuke keuze van je dochter! Veel plezier in Valkenburg met z'n tweetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow, Valkenburg, leuk! Als je daar bent moet je zeker ook vlaai eten, echt Limburgs. Ik geloof dat ik Maastricht net wat leuker vind dan Valkenburg, zeker het winkelcentrum en het park...en Maastricht heeft ook grotten die je kan bezoeken.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat ze daar zelf zo'n duidelijk idee over heeft wat ze graag wil doen. Het klinkt ook erg leuk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Valkenburg heeft naar mijn weten ook een kabelbaan, misschien ook leuk daar een ritje in te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je kijkt naar het percentage wat je van je inkomen gebruikt voor een kinderverjaardag, dan is dat heel fors. Dan vraag ik me af of je je dochter wel het juiste beeld meegeeft van iemand die maar 3 dagen werkt en toch "altijd" geld heeft.
    Nee zeggen hoort ook bij opvoeden. Of een correct beeld van jullie financiele situatie.

    Niet om je aan te vallen, maar wel om eea in een wat ander licht te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter weet dat ik een aantal spaarpotjes heb, ook voor haar verjaardag.
      Ze weet ook dat het vele extra werken voor extra geld zorgt.
      Nee zeggen hoort bij de opvoeding, dat is denk ik ook één van de redenen dat dochter weinig vraagt, en voor ze iets vraagt kijkt naar de prijs.
      Haar eerst een uitje aanbieden en vervolgens nee zeggen, wat voor beeld creëer je dan?

      Verwijderen