woensdag 13 juli 2016

Stoffenmarkt

Dochter is al een tijdje heel enthousiast over de stoffenmarkt. Heel veel verschillende stof bij elkaar, en ook nog eens heel goedkoop. Helaas voor haar is hier de stoffenmarkt op woensdagochtend, wanneer ze naar school moet.

Omdat het nu vakantie is, en ik ook vrij had, besloten we vanmorgen om naar de markt te gaan. Ik had haar verteld dat ze voor 5 euro aan nieuwe stof mocht uitzoeken. Thuis was ze in haar hoofd al aan het bedenken of ze dan één of twee meter stof per soort zou kopen, en welke stof ze wilde hebben.

Om negen uur zijn we samen naar het centrum gelopen. Dat vind ik altijd fijne wandelingen, zo samen kletsend over van alles en nog wat.
Eenmaal op de markt zag dochter veel te veel. Ze wist al wel dat ze in ieder geval één hele zachte stof wou, voor een jasje voor de barbie. Bij het laatste kraampje vond ze die voor 1 euro per meter. Daarna heeft ze bij het eerste kraampje waar we langs kwamen ook nog twee soorten gekocht.
Voor op de terugweg hebben we een muffin gekocht bij de bakkerskraam.

Dochter en buurmeisje zijn al de hele dag nieuwe kleren aan het bedenken en aan het maken voor de barbies. Van dat vrolijke gekwebbel word ik zelf ook helemaal blij :-) 

2 opmerkingen:

  1. Ja dat is leuk voor je dochter. Als oma zit ik af en toe achter de naaimachine. De kleinkinderen laten mij van alles maken. Ze zoeken stofjes uit de restbak die ik heb staan. Maar ze denken steeds dat ik elke opdracht van hen binnen vijf minuten klaar heb. Leuk is hoe ze overleggen welke stof ze nemen en wat er van gemaakt moet worden. In hun optiek ben ik op zijn minst coupeuse. Soms laat ik mijn oudste kleindochter ook naaien op de machine. Eerder kochten we al een naaidoos met alles er in. Tja we moeten wat doen als het vakantie is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kinderen kunnen best zelf naaien op de naaimachine. Begin eens met een pannelap, een keukenschort. Als ze kunnen zigzaggen en stikkenkomt de rest vanzelf wel. Het is een handige vaardigheid en zeker in de puber tijd kunnen ze er veel voordeel mee doen als ze zelf wat kunnen maken.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen