vrijdag 29 juli 2016

Trots op mezelf!

Al heel lang vormt een gezin een hele hoop ergenis bij mij: buiten muziek opzetten. En dan niet gewoon overdag, dat maakt me niet uit, maar het liefst na middernacht.
Er naartoe gaan leverde voor mij ook een hoop problemen op. Het is donker (ik ben heel bang in het donker), die man klinkt aardig dronken, en over iemand klagen...

Toen ik het er met een collega over had, gaf ze het advies toch naar die mensen te gaan. Dan weten ze dat er iemand is die er last van heeft. En de eerste keer is moeilijk,  de tweede keer ook, en daarna wordt het makkelijker.

Me over mijn angst heen zettend ben ik net naar die mensen toegelopen. Eerst heb ik in het achterpad gecontroleerd of het wel echt daar vandaan kwam. Stel je voor dat je iemand ten onrechte wakker belt om 1 uur 's nachts. Ik hoorde de man en vrouw samen praten dat de muziek wel wat harder kon. In mezelf mopperend stapte ik over mijn laatste drempel heen en ben gaan aanbellen. En het heeft geholpen, de muziek is uit :-)

Ik ben trots op mezelf. Alle spoken die ik vooraf zag bleken er niet te zijn. En het is nu zo heerlijk rustig :-)

14 opmerkingen:

  1. Ik accepteer ook overdags geen muziek in mijn achtertuin, zou mooi zijn, als iedereen maar muziek aan zette inde achtertuin. Ik ben daar heel direct in. In de tuin hoort geluid van mensen die praten,,kinderen die spelen. Klaar. Ik kan me niet concentreren met geluid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat intolerant van je. Dat is toch van de zotte, dat je overdag in je eigen achtertuin niet eens muziek zou mogen luisteren! (mits op normaal volume. Zou het zeker niet uitzetten als daar buren over komen mekkeren.
      Lara

      Verwijderen
    2. Nou Lara daar ben ik het niet zo mee eens. Stel je woont in een rijtje, en achter je nog een rijtje, en iedereen heeft zijn eigen muziek aan in de tuin. Wat een kakofonie van geluiden zou dat opleveren! Ik vind dat je anderen niet tot last hoort te zijn met je muziek, muziek draai je binnen, of met oortjes in.

      Verwijderen
  2. Goed van je. Ook voor je zelfvertrouwen. Groetjes, Turfie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap dat je toch doorgezet hebt !
    het is hier weer 4 dagen dorpsfeest , tot 1 uur s-nachts snoeiharde muziek ... vreselijk !
    kinderen slapen niet , zelf ook niet , toch vroeg wakker ... moe wordt je ervan !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Intolerant, vind je dat Lara? Ik niet! Stel je voor dat je op een kluitje woont met veel mensen en bijna iedereen zou buiten zijn eigen muziek gaan afspelen. mooi zooitje zou dat worden ook overdag. Van metal...tot klassiek.. tot andre hazes. Dan heb ik het nog niet eens over menzen de nachtdienst werken en overdag moeten slapen. Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat vind ik inderdaad zeer intolerant. Overdag moet je in je eigen tuin/balkon gewoon je ding kunnen doen, mits dit op een acceptabel geluidsniveau is. Dat hebben anderen maar tot op zekere hoogte te accepteren, dat heb je nou eenmaal als 'je op een kluitje woont met veel mensen'. Asociaal harde muziek overdag of geluidsoverlast na 22.00 's avonds vind ik niet acceptabel. En over die nachtdiensten: ik werk zelf ook in de zorg, ja het is storend dat er overdag meer lawaai is dan 's nachts maar de wereld draait niet nou eenmaal niet om de nachtwerker, je kan echt niet verwachten dat iedereen daar rekening mee houdt. lang leve oordoppen.
      Lara

      Verwijderen
  5. Mensen die de nachtdienst werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed van je dat je het hebt gezegd! En heerlijk dat het ook echt heeft geholpen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kort maar krachtig ik ben het met Lara eens.

    Marlinda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het ook met Lara eens. Maar 's nachts vind ik het toch wel een ander verhaal.

      Verwijderen
    2. Gaat om overdag dan duld je ook geen muziek in je achtertuin, dan kan je niet concentreren, althans dat schreef je. Dat gaat mij te ver. Nog ff en je moet op je tenen lopen. Leven hier nu eenmaal met 17 miljoen mensen. Geven en nemen is de stelregen, soms nog meer geven dan nemen. Leven wordt aangenamer. Groet Marlinda

      Verwijderen
    3. nog eens lezen....gaat niet om overdag ...

      Verwijderen