maandag 18 juli 2016

Vluchten

Bijna twee weken geleden in de supermarkt had ik het idee dat ik gevolgd werd. In elk pad waar ik ging werd ik gevolgd door een man. Hij kwam me wel ergens bekend voor. Maar waarvan?

Na mijn derde rondje langs de bakkersafdeling (ik moest me van mezelf wel zeker weten) besloot ik om hem rustig te observeren. Ineens schoot het binnen. Het is/wae een vriend van mijn grootste nachtmerrie. Het fijne van verdrukking is dat alle nare en vervelende dingen even weg blijven. Maar daar in de winkel overspoelde de herinneringen aan hem me een beetje.
De ontmoeting zelf was puur toeval, ik heb die man niet meer gezien toen ik mijn slechte leven achter me liet.

Na zo'n ervaring weet ik dat ik er een paar dagen last van mag hebben. Lief zijn voor mezelf en rustig aan doen. En onder de mensen blijven, afleiding zoeken.
Helaas (of misschien ook wel goed) is het niet rustiger geworden. Overdag ben ik overgevoelig geworden, ik schrik me al kapot van een langslopende mier. 'S nachts ben ik in mijn dromen aan het vluchten. En elke keer kom ik er in mijn droom dan achter dat het niet helpt.

Vandaag heb ik bij de huisarts een verwijsbrief gehaald voor psychische hulp bij mijn psycholoog. Ik mocht altijd weer terug komen als het nodig was, en ik herken nu zoveel klachten van de PTSS, dat het mij nodig lijkt. Helemaal zelf hieruit komen lukt niet. Volgende week woensdag heb ik een afspraak bij de psycholoog.

5 opmerkingen:

  1. Ach meisje wat vervelend voor je, net nu je in een rustigere periode zit. Sterkte de komende dagen voor je afspraak woensdag, Je weet gelukkig wat het is en onzekerheid lijkt me ook erg. Nu weet je dat het met hulp weer verdwijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hè wat vervelend. Wel fijn dat je het zo snel herkend en hulp durft te zoeken. Sterkte!
    Groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet niet hoe veel jaar geleden je bij een psycholoog bent geweest maar tegenwoordig is er EMDR therapie ( bij de psycholoog).
    Dit is een verrijking om van je ergste nachtmerrie blijvend af te komen.
    Dit gun ik je van harte.
    Wat goed trouwens dat je zo op tijd de symptomen herkent en hulp zoekt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf toen ook EMDR gekregen,die therapie werkte heel goed.
      Toen de therapie en begeleiding stopte, heb ik samen met mijn begeleidster een schema gemaakt wanneer ik hulp moet zoeken, bij welke signalen. Ik ben nog steeds heel blij met dat schema, zo kan ik mezelf in de gaten houden.

      Verwijderen
  4. Wat een schrik zoiets! Maar fijn dat je hulp hebt gezocht. Dat helpt vast.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen