maandag 22 augustus 2016

De eerste schooldag

Voor mij was de vakantie gisteren al voorbij, en vandaag moest ook dochter er weer aan geloven: de eerste schooldag.
De afgelopen week hebben we weer nieuwe spullen gehaald. Nieuwe trommels (die van vorig jaar miste de hoekjes), een nieuwe schooltas, haar oude tas kan nog prima als gymtas, grotere gymspullen. Dochter had zelf nieuwe stiften, pennen, potloden en gummen voor in haar etui gehaald. Ze keek er naar uit.

Vanmorgen was dochter om 6 uur al in de keuken aan het rommelen. Ze had alvast haar trommels klaargemaakt, en ontbijt voor zichzelf. Om half 8 zat ze al klaar om naar school te gaan. Aan motivatie was er geen gebrek.
Ze kwam vol verhalen weer uit school. Ik vind het fijn dat ze met zoveel plezier naar school gaat.

Ik had gister al mijn eerste dag, ik had geruild met een collega. Ik werd door de bewoners met open armen ontvangen, en ook vandaag leken ze allemaal weer blij te zijn met te zien. Nu ik ben uitgerust kan ik ook weer genieten van mijn werk. Dat had ik gemist, de laatste weken begon mijn werk me tegen te staan. Voorlopig werk ik alleen mijn eigen uren, en dat vind ik prima.

Het is een fijn gevoel om onze normale structuur weer terug te hebben.

4 opmerkingen:

  1. Fijn om weer in je ritme te zitten. Wij kochten onze schoolspullen vroeger elk jaar weer bij de H.ema. Met het kopen van schrifetn, potloden etc. kwam het besef dat de grote vakantie nu echt over was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je dochter zo zelfstandig bezig is en dat ze het zo naar haar zin heeft op school. Ook fijn om zo blij begroet te worden op je werk denk ik.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi! Geen idee of het voordelig is,maar ik kwam deze aanbieding tegen en dacht aan jullie : https://travelbird.nl/83338/attractie-vakantiepark-slagharen/?nav_ctx=671

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt voordelig, maar voor het verblijf wat ik voor december heb geboekt, is het via die site 20 euro duurder.

      Verwijderen