donderdag 18 augustus 2016

Het uitje met mijn vader

Na het orgelconcert van mijn vader vertelde hij over het mooiste orgel waar hij ooit op heeft gespeeld, het orgel in Haarlem,  in de bavo kerk. Volgens mijn vader is het ook een hele mooie kerk.
Toen spraken we af dat we deze vakantie een keer zouden gaan, met ons drieën. En vandaag was die dag.

Mijn vader keek er echt naar uit, dat was de afgelopen week goed merkbaar. Om 9 uur zaten we in de bus, en om 11 uur kwamen we daar aan. Onderweg vertelde mijn vader honderduit over de plek waar hij is geboren, en daarna naartoe is verhuisd, en de trein bijna langs kwam. Het was geen saaie rit, mijn vader blijkt een hele goede verteller.

In Haarlem zelf heeft hij eerst het centrum laten zien, waarna we naar die kerk zijn gegaan. Het is echt een hele grote, mooie kerk. En wat een orgel, dat ding is 25 meter hoog, en heel erg mooi. Mijn vader had een zelfgemaakte speurtocht voor dochter meegenomen, die hij ooit aan zijn leerlingen had gegeven. Hij leidde haar rond, en heeft haar heel veel laten zien. Het mooiste van alles vond dochter een vleermuis die rondvloog, en later twee hele kleine vleermuisjes die er gewoon lagen. En eerlijk gezegd had ik ook nog nooit zoiets gezien. Echt heel gaaf.

Het was een hele leuke, interessante en mooie dag. Mijn vader en ik hebben er weer een uitje bij gepland. Ik heb hem gevraagd ook een keer mee te gaan naar zijn geboortestad. Vanuit de trein kon hij er al heel mooi en beeldend over vertellen, ik zou er graag een keer heen gaan.

Dit is een kant die ik nooit achter mijn vader heb gezocht of gezien. Ik ben zo blij dat ik deze kant nu ook kan leren kennen. En mijn dochter die kans ook krijgt.

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je zo'n heerlijke dag met je vader hebt gehad. En laatst ook al een paar mooie dagen met hem. Hopelijk mogen jullie dit vaker doen. En wat fijn dat je omgang met hem zo vooruit gaat, mooie herinneringen opbouwen, ook voor dochter.
    Hopelijk komt het met je moeder links-of rechtsom ook goed qua relatie naar jou toe.

    Groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het allemaal zo goed uitpakt.

    Ben ook wel benieuwd hoe je moeder eronder is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn moeder lijkt er vrij rustig onder. Het is jammer dat ze niet mee wil.

      Verwijderen
  3. Wat bijzonder dat je dit zo met je vader kon doen en delen zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zullen jullie een leuke dag hebben gehad !
    Werkt/werkte je vader in het onderwijs ?

    BeantwoordenVerwijderen