zaterdag 20 augustus 2016

Nieuwe hobby

Toen we donderdag in Haarlem waren, gingen we ook bij een hobbyzaak naar binnen. Ik hou van handwerken, en ook al vind ik het te duur in die zaak, het heeft wel iets.
Terwijl we rondliepen, zagen dochter en ik iets wat op het ministeck-idee leek. Dochter heeft een gruwelijke hekel aan ministeck, ze snapt er het nut niet van.
Van dit spul hadden ze ook doosjes met materiaal, een boekje met voorbeelden en een sleutelhanger die gemaakt kon worden.

Dochters interesse was gewekt. Ze houdt van sleutelhangers, en er dan zelf één maken. We namen een doosje mee, zodat ze het kon uitproberen. Thuis ging ze er meteen mee aan de slag, en ze maakte voor het buurmeisje een sleutelhanger met 'i love you'. Voor zichzelf maakte ze er één met een uiltje. De andere kale hanger gaf ze aan het buurmeisje, dan kon zij er ook eentje maken.

Zowel dochter als buurmeisje zijn helemaal gek van dat spul. Omdat de winkel hier niet in de buurt zit, besloten we om volgende zaterdag naar Den Bosch te gaan.
Vandaag hadden ze echter geluk, mijn broertje belde om te vragen of we mee wilden rijden naar een andere grote stad, dat was gezelliger. In die stad is de desbetreffende winkel ook. We kochten een paar losse hangers, en wat kaartjes met die blokjes. De meiden zijn er de hele middag mee bezig geweest, en ook na het avondeten gingen ze weer verder.
Voor zolang het duurt hebben ze allebei een nieuwe leuke hobby gevonden :-)


2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook zo'n setje, alleen nog niet gebruikt. Wie weet vandaag, het gaat hier volgens de voorspelling de hele dag regenen. Weet alleen niet of ik de zoon meekrijg maar hij moet het wel even proberen. Is goed voor zijn motoriek.

    Groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopen dat ze er nog plezier aan beleven. Ik vind het ontzettend leuk om te lezen dat je dochter haar buurmeisje overal in betrekt.

    BeantwoordenVerwijderen