zondag 4 september 2016

Boos

Een tijdje terug schreef ik over mensen hier in de straat, en over het lawaai wat 's nachts werd gemaakt. Hoe spannend en eng ik het toen vond om naar ze toe te gaan om te vragen of de radio uit kon, hoe normaal het ondertussen is geworden.
Elke zaterdag is het raak, met als hoogtepunt vorige week.

Ik had de buurvrouw al een paar keer horen vragen of het wat zachter mocht, waarna het alleen maar harder ging. Om half 2 ben ik naar ze toegegaan met dezelfde vraag, maar ze waren zo dronken dat normale communicatie niet mogelijk was. Balend dat ik geen beltegoed had om de politie te bellen, nam ik me voor het maandag meteen te halen en de woonconsulent om advies te vragen. Want dit werkt niet, het wordt alleen maar erger.

De woonconsulent zou een gesprek met de mensen aangaan, hij had al meerdere klachten gehad. Prima, want ik ga daar niet meer naar de deur.
Ik nam me wel voor ervoor te zorgen dat ik genoeg beltegoed op mijn telefoon heb staan, dan kan ik de volgende keer wel de politie bellen.

Gisteravond bleef het verdacht rustig. Om elf uur brulde de man in de achtertuin dat hij ging slapen, en dat was dat.
Vanmorgen toen dochter en ik op weg gingen naar de kerk, kwamen we de vrouw tegen. Als blikken het konden, had ik doormidden gelegen. Wat keek die vrouw boos naar me. Het viel zelfs dochter op.

Van mij mogen ze best boos op me zijn, als ze 's nachts maar rustig zijn. Ik ben nogal een grote fan van mijn nachtrust.

10 opmerkingen:

  1. En gelijk heb je, wat goed van je dat je gewoon hebt aangebeld!!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zal de hele flat wel boos aangekeken hebben. Vervelend die herrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het alarmnummer van de politie is gratis ook op je mobiel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het 0900 nummer is niet gratis. 112 is alleen voor noodgevallen.

      Verwijderen
  4. Die woonconsulent heeft jouw naam toch niet doorgegeven aan die lawaaimensen ? Die buurvrouw is vast en zeker boos op alle buurtbewoners !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De vorige keer, stond in de reacties, dat mensen vonden dat muziek overdag gewoon hard kon.

    Hoe zit het dan met beschaving?

    Deze reactie is niet naar jou persoonlijk gericht, maar meer algemeen.

    Persoonlijk vind ik beschaafd naar elkaar toe zijn, heel wat waard, en muziek sowieso gewoon zacht kan.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, daar ben ik het helemaal mee eens. Je hoeft niet anderem op te dringen om naar jouw muziek te moeten luisteren. Om maar niet te spreken er over als het hele huizenblok en blok achter je allemaal muziek zouden gaan draaien in de tuin...

      Verwijderen
  6. De (vorige)reactie over beschaving is van Turfie
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hopelijk is het qua herrie vanaf nu een beetje leefbaar. Ik vind het overigens niet slim om geen beltegoed te hebben. Wat als er nu iets mis was waardoor je moest bellen? Ik zou dat altijd op voorraad willen hebben, of gewoon een abonnement.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind dat je het keurig hebt aangepakt. En hopelijk helpt het dat de woonconsulent ze heeft toegesproken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen