woensdag 28 september 2016

Een afspraak met mijn moeder

Mijn nieuwe voornemen was om mijn ouders wat vaker te bezoeken. Ik weet dat mijn vader op woensdagmiddag vrijwilligerswerk doet, daarom ging ik vandaag op bezoek bij mijn moeder. Gewoon alleen wij twee, zonder prikkels en inmenging van anderen.

Mijn moeder leek blij verrast dat ik voor de deur stond. Het lopen gaat zichtbaar slechter, maar ze is er weer mee naar de dokter geweest. En onderzoek heeft uitgewezen dat ze een versleten kniegewricht heeft. Geen wonder dat ze zoveel pijn heeft. Ze krijgt een nieuw gewricht, en ze is vol goede moed dat het lopen op den duur weer beter gaat.

Ik heb haar meteen uitgenodigd dat als het lopen weer beter gaat, dat ze met ons mee (en natuurlijk mijn vader) mee naar Assen gaat. Ze heeft het aanbod niet afgewezen, dus dat vind ik al heel positief.
Ook liet ze vol trots haar nieuwe rollator voor buiten zien, en hoe die werkte. Ik ben blij dat ze zo'n ding heeft, ze is al een paar keer lelijk gevallen omdat ze buiten te weinig steun heeft.

Al met al was het vandaag een erg leuk en gezellig bezoek, ik ben ruim twee uur gebleven. Wie weet is een wat betere band met mijn moeder toch mogelijk :-)

4 opmerkingen:

  1. Heel slim om haar te spreken zonder extra prikkels en zonder anderen. Misschien is dat wel precies wat ze nodig heeft.
    Zelf zou ik dan kiezen om iets korter te gaan, zodat ze ook niet op raakt, en de sfeer niet alsnog inzakt.
    Goed gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het bezoek zo positief verliep zeg! Goed gedaan!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor jullie en ook voor je vader denk ik.
    Wanneer wordt je moeder geopereerd?
    Ik heb zelf ook al 2 nieuwe knieen en ben er heel blij mee.
    De eerste 2 weken zijn best pittig maar daarna gaat het met springen vooruit.

    BeantwoordenVerwijderen