dinsdag 27 september 2016

Inenting

Een paar maanden geleden kreeg ik een brief van mijn werkgever, ik kon ingeënt worden voor hepatitis b, iedereen binnen de organisatie kreeg die mogelijkheid. Aan de ene kant heel fijn, maar ik zag er ook tegen op.

Vandaag was de eerste inenting. Een aantal collega's uit de zorg vroegen zich hardop af waarom ik, terwijl ik niks met naalden te maken heb ingeënt moet worden. Toen ik ze erop wees dat ik het in april ook voor elkaar heb gekregen om me te prikken aan rondzwervende naalden, waren ze stil. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dan maakt het niet uit of je in de huishouding werkt of in de verpleging.

Ik moet nu nog twee keer een inenting halen, en daarna nog een keer een bloedonderzoek.

4 opmerkingen:

  1. Gelijk heb je! Viel het mee vandaag? Succes met de volgende twee, nou ja, 3 prikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel verstandig. Hepatitis is echt een nare ziekte, daar zit je echt niet op te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat die collega's uit de zorg het niet begrepen. Ook ik heb in de schoonmaak me wel eens geprikt aan een rondzwervende naald.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op zich fijn dat de mogelijkheid er is inderdaad! Goed dat je het hebt gedaan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen