woensdag 14 september 2016

Museum jaarkaart

Een aantal jaar hadden dochter en ik allebei een museum jaarkaart. Vooral het openluchtmuseum in Arnhem was een favoriet, met name met de winteropening. Broodjes bakken boven het vuur, sleetje rijden, de schaatsbaan, en als we aan het einde goed koud waren gingen we poffertjes eten.

Toen ik serieus aan de gang ging met mijn financiën heb ik de keus gemaakt die kaarten niet te verlengen. Dochter deed daar niet moeilijk over, het was prima zo.

Vandaag had dochter een studiedag. Vorige week vroeg ik aan haar hoe ze het zou vinden om weer een keer naar het openluchtmuseum te gaan. Ze was meteen enthousiast, vooral bij het idee van sleetje rijden. Toen ik haar uitlegde dat dat pas in de winter was, betrok haar gezicht een beetje. Maar toch wou ze heel graag mee.
We waren al vroeg op pad, en ondanks de hitte hebben we een erg leuke dag in het museum gehad. Ik heb meteen weer jaarkaarten voor ons gekocht. Want in de winter willen we ook weer gaan, en het zuiderzee museum staat bij mij hoog op het lijstje van de te bezoeken musea.

Het is fijn dat dit financieel weer kon :-)

7 opmerkingen:

  1. Het zijn mijn twee favoriete musea met kinderen. Nemo en het Watermuseum staan op nummer drie en vier.
    Fijn dat het weer kan inderdaad, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je toch in de buurt van Arnhem bent er is ook vlakbij een Toiletmuseum, zo'n leuk klein museumpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het Openluchtmuseum is mijn favoriete museum. Ik woonde als kind in Arnhem en we gingen er elk jaar een paar keer naar toe. En nog steeds kom ik er heel graag.
    Het Watermuseum is vooral voor kinderen ook zeer de moeite waard,is ook in Arnhem. Ligt aan de rand van het prachtige park Sonsbeek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoveel musea die leuk zijn!zo fijn die museumjaarkaart!
    Watermuseum is inderdaad heel leuk!kwamen wij graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoveel musea die leuk zijn!zo fijn die museumjaarkaart!
    Watermuseum is inderdaad heel leuk!kwamen wij graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn 11 jarige is fan van het Groningermuseum en maak je helemaal blij met moderne en abstracte kunst. Iets dat mij nauwelijks kan bekoren. Toch gaan we regelmatig naar dergelijke musea, leer ik weer wat van haar en zij gaat mee naar meer klassieke musea en leert van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan is zo'n studiedag wel weer handig! Leuk dat je dit fijne uitje samen kon doen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen