zondag 18 september 2016

Naar Amsterdam

Na het uitje naar Haarlem met mijn vader, spraken we af dat we ook een keer naar Amsterdam zouden gaan, zijn geboortestad. Dat uitje was gister.

Vrijdag was ik aan het twijfelen of ik het uitje zou uitstellen, ik voelde me steeds grieperiger worden. Maar ja, mijn vader keek er zo naar uit. Ik ben vroeg naar bed gegaan, en gister ben ik op paracetamols de dag door gekomen.

Mijn vader had een aantal plekken in Amsterdam die hij heel graag wou laten zien, zoals zijn geboortehuis en de rommelmarkt op het waterlooplein. Dochter wou heel graag een vaartocht maken, maar van die prijzen schrokken we toch wel. Gelukkig wist mijn vader een leuk alternatief, de veerboot. Die was gratis, en het duurde ook niet zo heel erg lang.

We gaan nog een keer terug naar Amsterdam. Doordat ik me niet zo lekker voelde, kon ik er niet zo van genieten als ik had gewild. En zo hebben we een goede reden om nog een keer te gaan :-)


3 opmerkingen:

  1. Als je weer gaat heb ik een lekkere eettip. Op drie plekken in de stad,één vlak bij het station op de Damrak, is er de falafel-eettent Maoz. Je krijgt een broodje met falafel die je zelf kan vullen met groenten en sausjes. Heerlijk en niet duur!Ik ga soms wel naar Amsterdam juist omdat ik dit wil eten.


    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, je vader is een Amsterdammer. Wat leuk.
    Amsterdammers zijn erg gezellige mensen.
    Veel humor ook.

    Zelf woon ik er.
    Leuk idee, dat je er was.

    Groetjes, Turfie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Amsterdam ik ben er geboren en opgetogen in het Spiegelkwartier, dat zal je vader wel weten te vinden.
    Na 45 jaar weg eregns anders wonen voel ik me nog steeds Amsterdamse.

    BeantwoordenVerwijderen