maandag 26 september 2016

Wandelschoenen

Volgende week gaat dochter op kamp. Vier dagen lang gaat er flink gewandeld worden, en de laatste dag bezoeken ze een zwemparadijs.

Vorige week hebben de kinderen geoefend met het lopen. Met een bus gingen ze naar een aantal dorpen verderop, en vandaar uit liepen ze weer terug naar school, ongeveer 15 kilometer.
Dochter had het niet leuk gevonden, maar veel vertelde ze er niet over.

Vandaag kwam dochter uit school met een ander paar schoenen aan: echte stevige wandelschoenen. Verbaasd vroeg ik waar ze die vandaan had. Trots gaf ze een briefje van de juf aan mij.
Vorige week had dochter erg zere voeten van het lopen, daarom had de juf andere schoenen georganiseerd die ze mag lenen. Hopelijk was ik het daar mee eens.

Ik vind het ontzettend lief dat ze dat heeft gedaan, zulke schoenen gebruiken we niet. Ik had dochter wel haar stevige schoenen aan laten trekken, maar dus niet geschikt voor die wandeltochten.

Dochter is erg rijk met haar leenschoenen. Het is fijn dat dit kon!

6 opmerkingen:

  1. Wat een lieve juf. Waarschijnlijk niet dezelfde als die van die rare briefjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De afstand die de kinderen moesten lopen, 15 kilometer, is best lang. Als er tijdens dat kamp zoveel gewandeld gaat worden, is er dan niet meer geoefend ?
    Aardig van de juf, de leenschoenen. Zitten die schoenen goed en kan ze er lang op lopen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ik zou het niet waarderen! Althans in de volgorde dat ze het gedaan heeft. Eerst doen en dan vragen.... Heel raar, goede intenties maar in mijn ogen echt niet netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 15 km ongetraind voor kinderen vind ik wel wat veel...vier dagen na elkaar wandelen is óók veel, als je dat niet gewend bent...en dat zeg ik vanuit een actief wandelgezin (en vanuit mijn werk als sportjuf).
    Wel goed dát er gewandeld wordt met school.
    Dat je dochter het niet fijn had kan aan de schoenen gelegen hebben, maar ook aan haar spieren en gewrichten die het niet gewend zijn. Spierpijn gaat wel over, overbelasting in gewichten is wat anders. Eigenlijk moet je dus eerst weten wat er scheelde...zomaar met schoenen aankomen en denken dat het probleem dan over is, vind ik erg kort door de bocht.
    Is er een "bezemwagen" geregeld bij die wandelingen met school? Leer je dochter alvast dat ze op tijd aangeeft dat het niet meer leuk is of niet meer gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn reactie van gisteren is foetsie, dus nu even de verkorte versie
    Ook ik vind 15 km wandelen erg veel om zomaar opeens te moeten doen.Schoolkamp moet leuk (en op een speelse manier leerzaam) zijn in mijn ogen.Mijn kinderen hebben ook nooit wandelkampen gehad met hun scholen.
    Als de schoenen echt goed zitten is het wijs dat dochter voor zij op kamp gaat nog een paar oefenwandelingen op de schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je reactie van gisteren niet gezien, hij staat ook niet bij de spaarzaamste. Jammer.
      Ik vind het ook ver wat ze wandelen, gelukkig heeft dochter er wel zin in. Vandaag zijn de kampgroepjes bekend geworden, dochter is ingedeeld bij klasgenootjes waar ze graag mee omgaat :-)

      Verwijderen