vrijdag 7 oktober 2016

Dekenboog

Mijn moeder gaat steeds meer last van haar been krijgen. Op de foto's die zijn gemaakt is geen slijtage (zoals er eerst werd gedacht) te zien. Daarom is mijn moeder nu doorgestuurd, over anderhalve week heeft ze die afspraak.

Toen ik haar gisteren aan de telefoon had vertelde ze dat de deken op haar been onhoudbaar is, dat doet heel veel zeer. Maar mijn vader was met het frame van een oud kweekkastje iets aan het bouwen om de deken omhoog te houden.
Toen ik het idee opperde voor een dekenboog (die worden op mijn werk weleens gebruikt), gaf mijn moeder aan daar het geld niet voor te hebben.

Op internet zag ik dat de prijzen voor die bogen tussen de 30 en 50 euro liggen. Ik besloot dat ik er dan één ging halen voor mijn moeder.
Bij de thuiszorgwinkel gaven ze aan dat ik die ook kon lenen voor bijna een half jaar, dat zit in de basisverzekering. Ook het feit dat ik geen verzekeringsnummer van mijn moeder had gaf niet, met andere gegevens kon ze die ook vinden. Ik kon mijn ouders niet bereiken, dus ik heb het gewoon maar gedaan.

Toen ik de boog naar mijn moeder ging brengen was ze erg blij. Het ding van mijn vader werkte niet, ze stootte haar been er tegen aan, en om uit bed te kunnen komen moest ze haar been buigen, wat niet gaat.
Ik heb laten zien hoe de dekenboog gebruikt moet worden, en hoe ze het bed kan opmaken zodat het niet te koud bij de benen is.

Ik vind het heel fijn om te weten dat hulpmiddelen makkelijk geleend kunnen worden. Vooral met de achteruitgaande gezondheid van mijn moeder.

2 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een wereld meid !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook fijn dat je er de tijd voor had. Hoe heeft dochter het gehad?

    BeantwoordenVerwijderen