vrijdag 14 oktober 2016

Een vrij weekend

Op mijn werk mogen we drie keer per vier weken vrij aanvragen. Ik maak daar niet heel veel gebruik van. Behalve voor het sinterklaas weekend. In maart heb ik al een huisje gereserveerd, hetzelfde huisje als vorig jaar. Meteen nadat ik heb gereserveerd heb ik ook vrij aangevraagd voor dat weekend.

Vandaag was het rooster voor die periode er, en tot mijn verbazing stond ik erop om dat weekend te werken. Hoe kan dat nou, ik had er nog bijgezet dat ik een weekendje weg heb.
Toen ik naar mijn teamleider ging, vroeg hij zich af waar de fout was gemaakt. De roosteraar wist zeker dat het mijn eigen fout was, ik had vast en zeker mijn aanvraag bij een verkeerde maand gedaan. Ze had een foto van de aanvraaglijst, en nee, ik stond er niet tussen.
Hoe hard zij bleef volhouden dat het mijn eigen fout was, hoe overtuigd ik was dat ik het wel goed had gedaan. Ik had het minimaal acht keer daarna nagekeken of ik echt vrij had gevraagd, en er niet door een ander doorheen was gekalkt.

'S middags kwam de roosteraar naar me toe, de teamleider had de foto ook bekeken en hij had mijn naam er wel bij zien staan. En dus heb ik het sinterklaas weekend wel vrij :-)
En daar ben ik heel blij om, dochter en ik kijken al heel lang uit naar dat weekend.

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat het opgehelderd is, dat kan je dan even zo'n stress opleveren hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begon ook aan mezelf te twijfelen. Zo vaak controleren en dan nog de fout in gaan. Maar inderdaad fijn dat het is opgehelderd :-)

      Verwijderen
  2. Wel raar dat de teamleider je naam dan wel ziet staan later. Hoe kan dat dan?

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het gevoel tijdens het eerdere gesprek dat zij mijn naam ook zag staan, maar haar fout niet wou toegeven. Ik mocht de foto ook niet zien.

      Verwijderen
  3. Wat een kinderachtig gedoe, stijl kleuterklas ! Veel vertrouwen lijkt er onderling niet te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Phew, gelukkig dat de teamleider het wel had gezien. De volgende keer moet je anders zelf ook maar een foto maken om dit soort narigheid te voorkomen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen