vrijdag 28 oktober 2016

Halloween

Gisteren vertelde mijn zusje dat mijn neefje vandaag naar een halloweenfeest ging. De kinderen die waren opgegeven werden in groepjes ingedeeld om langs de huizen te gaan om snoep te vragen. Dat herinnerde me eraan dat ik moest kijken wanneer het halloweenfeest was in het wijkcentrum waar dochter en buurmeisje graag heen gaan. Ook dat feest bleek vanavond te zijn.

Dochter en buurmeisje hadden allebei hun feestjurk aangetrokken, klaar om een avondje te gaan griezelen. Dochter had op internet al gelezen wat voor 'kamers' er waren (een griezelkamer, een danskamer, een filmkamer en een knutselkamer), ze had er ontzettend veel zin in.  De toegang was 50 cent, en ik had haar nog €3,50 gegeven om daar wat te kunnen kopen als ze wou.

Toen ik de meisjes om 9 uur ging ophalen waren ze allebei aan het stralen,  ze hadden een leuke avond gehad. Ze hadden een jampotje beschilderd, een cakeje versierd, ze zijn drie keer in de griezelkamer geweest, ze hebben cola gedronken, en dochter had wat snoepjes voor allebei gekocht. In totaal had ze 70 cent uitgegeven.

Ik blijf het leuk vinden dat het wijkcentrum dit soort activiteiten organiseerd. De meiden hebben er weer een hele leuke herinnering bij :-)

7 opmerkingen:

  1. ALS JE NAGAAT WAT HALLOWEEN VOOR EEN FEEST IS , SCHRIK JE DENK IK ...
    HET IS NIET ZO ONSCHULDIG , ALS HET LIJKT !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is er mis met Halloween ?? Ik kijk er het hele jaar naar uit , het enigste feest dat ik vier !!

      Verwijderen
  2. Ja ja eng hoor, het eren van de overledenen en een oogstfeest!
    Het hoort bij het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. anoniem van 10:32 ; volgens mij begrijpt u het niet helemaal !

      Verwijderen
    2. Voor de kinderen is het een griezelfeestje. Dat is prima voor mij :-)

      Verwijderen
  3. halloween is vooral het spotten met de dood !
    als er een Halloween vierder kanker krijgt , waarvan de dood het gevolg is , praat men wel iets anders als over ëen onschuldig feestje "...... het is geen onschuldig feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, werkelijk...watb heeft dat nou met elkaar te maken?!
      Verdiep je er eens écht in beste anoniem en kijk verder dan je boekje dik is.

      Mijnnieuwebegin, wat fijn dat je dochter het leuk had!
      Werd er bij jou in de buurt ook nog langs de deuren gegaan?
      Hier deden veel kindertjes hun best om zich leuk te schminken.

      groetjes
      C@th

      Verwijderen