dinsdag 18 oktober 2016

Naar de tandarts

Vandaag was het moment waar ik al de hele week met buikpijn naartoe leefde: ik moest naar de tandarts. Ik wist al dat er niet veel ging gebeuren, vandaag zouden er foto's gemaakt worden en zou de tandarts kijken wat er moest gebeuren.

Gezien de staat van mijn gebit ging ik van het ergste uit. Dat blijkt heel erg mee te vallen, ik 'verlies' negen kiezen. Dat zijn de kiezen die zijn afgebroken. De kaakchirurg gaat die kiezen eruit halen. De rest van mijn gebit kan ik houden! Dat is echt een flinke meevaller, waarschijnlijk ook financieel.
Voor de kiezen die eruit gaan wordt later gekeken of er iets voor terug moet komen.

Het viel me vandaag heel erg mee. De mensen daar zijn heel vriendelijk en rustig. Over twee weken heb ik weer een afspraak, voor een grondige reinigingsbeurt. Dat is bij de tandarts die dochter heeft.
Het begin is er :-)

10 opmerkingen:

  1. Hoop dat je jezelf een flinke pluim hebt gegeven.
    Succes voor de volgende keer!
    Misschien moet je de kiezen laten verwijderen als je dochter uit logeren is want 9 kiezen verwijderen is best pittig.Jij kunt dat wel aan maar je dochter is het waarschijnlijk lastiger als mamma pijn heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan!
    En dat soort dingen zijn in je hoofd ook altijd erger dan het daadwerkelijk is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed gedaan ! En sterkte voor de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoooooo dapper!!!

    En zo'n opluchting als het allemaal weer netjes is. Topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend dapper van je! Complimenten!
    En veel succes de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, dat is best veel! Sterkte ermee! Je zult wel een deelprothese ktijgen want anders kun je niet kauwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Janne, dat hoeft niet perse, het kan zijn dat de verstandskiezen direkt meegetrokken worden. In dat geval blijven er van de 20 kiezen 11 over!
    @nieuwbegin: Fijn dat de kaakchirurg het gaat doen! Bespreek met hem/haar of -gezien de hoeveelheid kiezen die getrokken gaan worden, en jouw angst voor de tandarts- of deze in een dagbehandeling onder narcose getrokken kunnen worden! Tot slot een tip: kijk of je dat dit jaar nog kan laten doen, dan kost het maar een keer je eigen risico! Succes er mee, je kan het!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi MNB, mag ik je wat vragen? Sinds kort ben ik ook alleenstaande moeder en ik ben op internet op zoek naar ervaringen en tips. Nu las ik op jouw blog dat je een bijdrage kan ontvangen voor bijvoorbeeld zwemmen of een fiets. Ik dacht dat dit alleen kon als je langere tijd in de bijstand zit en geen uitzicht op verbetering van de situatie. Maar gezien jouw situatie is het dus ook mogelijk als je werkt. Mag ik vragen hoe en waar ik zo'n bijdrage kan aanvragen? Alvast bedankt voor je antwoord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel gemeentes hebben minima-regelingen, in de gemeente waar ik woon is dat op meedoen gericht. Fietsen worden niet vergoed, maar ik had toen het geld wat ik terug mocht vragen gebruikt voor een fiets.
      Je kan het beste op de site van jouw gemeente kijken of zij iets van een regeling hebben.

      Verwijderen
    2. Nog even een aanvulling: jij bedoeld denk ik de langdurigheidstoeslag. Daar weet ik zelf niet heel veel van, ik heb daar nooit gebruik van gemaakt.
      Mocht je meer info willen of even praten, mijn mailadres is mijnnieuwbegin@hotmail.com

      Verwijderen