donderdag 20 oktober 2016

Nieuw spaardoel

Aan het begin van het jaar had ik mezelf het doel 2000 euro te sparen gegeven. Want wie weet hoe de toekomst eruit gaat zien? En toekomst van mijn werkplek wordt één deze dagen bekend, maar op dit moment is het nog onduidelijk. 
Dat doel had ik al vrij snel bij elkaar, ook dankzij het vele extra werken.

De laatste tijd is het sparen een beetje verwaterd. De boodschappen werden iets luxer, ik heb nieuwe kleren voor mezelf gekocht, en ook dochters klerenkast is weer vol. 
Nu met mijn gebit in het achterhoofd, heb ik weer een nieuw spaardoel: elke maand minimaal 300 euro sparen voor de kosten daarvan, te beginnen met nu. Zo kan ik de rekeningen die van dinsdag komt en de aankomende behandeling in ieder geval betalen zonder dat er direct een gat in mijn buffer wordt geslagen. 
Ook mijn voornemen om even niet meer extra te werken laat ik varen, als het mogelijk is plan ik mezelf weer in. Al zal het niet meer zo vaak voorkomen als afgelopen jaar.


4 opmerkingen:

  1. Wat goed van je! Vooruit plannen is zo belangrijk! Ik heb mijn doel ook eindelijk gehaald en mn volgende ook alweer gesteld! Geeft een rustig gevoel dat er altijd iets is waar je het van kunt betalen... Spannend dus nog even voor je werkplek deze week!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je je eerste spaardoel hebt gehaald! En slim om vanwege je tanden nu ook weer vooruit te denken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet niet om de tandartskosten af te trekken als bijzondere ziektenkosten bij de Belastingaangifte. Met een hoge tandartsrekening kom je met een laag inkomen vast voor teruggave in aanmerking.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen