dinsdag 4 oktober 2016

Nieuwe kleren

In een poging me een beetje af te leiden, had mijn moeder gevraagd of ik mee ging naar de grote stad. Ondanks dat de dagen niet voorbij vliegen zoals anders, vermaak ik mezelf prima. Afleiding heb ik dus op dit moment niet zo nodig.
Maar toen ze het vanmorgen voor de vierde keer vroeg (ze wordt/is vergeetachtig), heb ik toch maar ja gezegd. Door de telefoon kon ik haar vreugde horen :-)

Tot mijn grote vreugde zag ik dat 'mijn' klerenwinkel daar nog open was. In mijn woonplaats is hij al gesloten. Niet dat ik echt kleren nodig heb...
Ik vond voor het najaar toch nog twee shirts met lange mouwen, een mooie blouse voor de feestdagen die leuk staat bij de rok die ik al had, en een nieuwe jurk. Met die jurk ben ik heel erg blij, het begint toch wel te wennen om jurken en rokken te dragen.

Ik was precies op tijd terug voor een vergadering op het werk. Deze maand wordt de toekomst van mijn werkplek zeker. Zodra dat bekend is, wordt iedereen dezelfde dag nog bij elkaar geroepen, werd verteld.
Het is fijn dat er duidelijkheid komt, al voelt het ook dubbel.
Maar wat het ook wordt, het is goed. Als mijn werk blijft bestaan is het fijn, als het niet zo is, is het een kans voor wat nieuws. Ik ben benieuwd!

4 opmerkingen:

  1. Goede instelling qua voortbestaan van je werkplek. Scheelt waarschijnlijk een hoop stress.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, goede instelling. Je hebt altijd goed je best gedaan op de je werk en meer kun je niet doen. Het beslissen over het wel of niet voortbestaan van je werkplek ligt buiten je invloed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor je moeder en jou dat het contact een stuk prettiger is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief van je moeder en fijn dat je haar het plezier kon doen om met haar te gaan winkelen en dat je ook nog leuke kleding hebt gevonden. Ik ben erg benieuwd naar de jurk. Komt er misschien nog een foto van?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen