woensdag 12 oktober 2016

Oeps

Toen dochter vrijdag van kamp terug kwam, had ze een raar plekje op haar bovenbeen. Toen ik wou kijken, schrok dochter. De juf had al geprobeerd om het plekje uit te knijpen, en dat had zeer gedaan. Omdat ik dacht dat het gewoon een wondje met een korstje was, heb ik er verder niet echt veel aandacht aan besteed.

Vanmorgen had dochter iets bij haar neus wat er uit zag als een grote puist. Vertederd merkte ik op dat ze groot werd, de puistjes-periode ging beginnen. Toen ik haar ophaalde van de bso was de 'puist' nog groter, en zag er ook niet meer uit als een puist. En toen ik dochter vroeg waarom ze een pleister op haar pols had, liet ze nog zo'n plek zien.
Ik vermoed dat dochter krentenbaard mee heeft teruggenomen van kamp. Morgen heb ik zelf al een afspraak bij de dokter staan, ik neem dochter wel mee.

Ik bedacht me net dat als dochter inderdaad krentenbaard heeft, ik de juf extra moet attenderen. Zij heeft tenslotte eraan gezeten...oeps.

9 opmerkingen:

  1. Een juf die een plekje uitknijpt dat op een been van een kind zit? Dat doet geen enkele juf... Ik vind het vreemd hoor, sorry. En aan het eind van de dag plotseling een pleister op de pols want nog zo'n plek... raar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De juf dacht dat het een teek was. En dochter is nogal van de pleisters als er iets is, en ze weet ook de pleisters in de klas te vinden. Ik vind het rare wel meevallen, dochter kennende.

      Verwijderen
    2. Maar sinds wanneer moet je teken uitknijpen?

      Verwijderen
    3. Ik heb geen idee. Het zal goed bedoeld zijn geweest, alleen de uitvoering wat minder.

      Verwijderen
  2. Is de plek op haar been groter geworden? Krentenbaard breid snel uit waardoor de plekken doorgaans erg snel groeien

    Ik vind het wel apart dat de juf er zo in heeft lopen knijpen, met een tekenbeet moet je ook voorzichtig zijn. En daar mag je ook niet in knijpen. Met een vergroot glas kan je heel goed zin of er een teek zit. Dus hoe dan ook vind ik dat de juf niet helemaal juist heeft gehandeld.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De plek op haar been is groter geworden, en er zit zo'n gele korst op. Ze heeft als kleuter ook een keer krentenbaard gehad, dit lijkt er ook op. Dochter hoopt zelf wel dat het krentenbaard is, en dat ze daardoor niet naar school mag (dan heeft ze twee dagen eerder vakantie).

      Verwijderen
  3. Ja dat zou krentenbaard kunnen zijn. Snel behandelen. Gelukkig kan je morgen naar de dokter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat zou krentenbaard kunnen zijn. Snel behandelen. Gelukkig kan je morgen naar de dokter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als krentenbaard. Gelukkig is het met een cfème na twee dagen al een stuk minder. Wel snel naar de huisarts want het kan het bloed in slaan (heeft een klasgenootje van mijn dochter gehad) en dan wordt het chronisch. Tegenwoordig mogen ze gek genoeg met krentenbaard gewoon naar school.... Groetjes, Renate

    BeantwoordenVerwijderen