donderdag 13 oktober 2016

Toch krentenbaard

Vanmorgen had ik dochter meegenomen naar de dokter, dat ook zij even kon kijken. Het plekje in het gezicht en op haar pols overtuigde de arts niet, tot ze dochters been zag. Overduidelijk krentenbaard, wat ik zelf ook al dacht. Ze heeft er zalf voor gekregen.

Dochter vond het in eerste instantie goed nieuws: twee dagen eerder vakantie krijgen. Tot ze hoorde dat ze ook niet naar de bso en naar zwemles mag deze week. Dat was toch wel een tegenvaller.
De school was minder blij met het nieuws, vooral omdat ik vermoed dat ze het op kamp heeft gekregen. De incubatietijd is één tot drie dagen, en op dag vier kreeg dochter de eerste plek.
Niet dat ik daar erg mee zit, maar het kan zijn dat er meer kinderen besmet zijn. Het is niet anders.

Voor nu heeft dochter twee dagen extra vrij. Het is ook wel een lekker idee dat we morgen pas een uur later de wekker hoeven te zetten :-)

6 opmerkingen:

  1. Krentenbaard. Benieuwd of de hele klas besmet is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op kamp waren alle bovenbouw leerlingen mee, dat zijn rond de 90 kinderen (drie klassen).

      Verwijderen
  2. Waarschuwt school de ouders van de andere leerlingen? Het is bij krentenbaard wel handig om er op tijd bij te zijn, dan blijft het bij een paar plekjes.

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben het in de nieuwsbrief vermeld.
      Toen ik gister de bso inlichtte vertelde de begeleider dat ze daar ook een brief voor de ouders gingen ophangen.
      Ik ben blij dat het bij dochter nu een stuk minder is dan de vorige keer dat ze het had. Toen was ik er zelf een stuk later bij.

      Verwijderen
  3. Ik wist niet dat een kind met krentenbaard niet meer naar school mocht. Vooral omdat het kind verder niet ziek is. En is het nog besmettelijk als je al behandeld wordt?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zolang er vocht uit de plekjes komt is het besmettelijk. Door de zalf drogen de plekjes eerder in.
      Ik weet dat de school van dochter liever heeft dat een kind thuis blijft als het iets besmettelijks heeft.

      Verwijderen