donderdag 3 november 2016

De kaakchirurg

Vandaag was de grote dag, ik moest naar de kaakchirurg. Na gister bij de tandarts had ik er wel meer vertrouwen in, en het nerveuze gevoel had ik vooraf niet.
Omdat er iemand bij moest zijn als ik weg ging, had ik mijn vader gevraagd.

Eenmaal bij de polikliniek ging het vrij snel. Nog een keer foto''s maken, daarna werd meteen de verdoving gegeven door de chirurg die zijn mening over mijn gebit niet verborg. Mijn tandarts is van mening dat mijn tanden nog te redden zijn, de kaakchirurg zou ze er ook uitgetrokken hebben.
Ik mocht zelf kiezen aan welke kant ze deze keer de kiezen gingen verwijderen. Ik heb mijn linkerkant gekozen, daar had ik het meeste last van. In totaal waren het nu zes kiezen.

Ik ben zo blij dat het voor nu voorbij is. De verdoving is uitgewerkt, en ik denk dat de pijnstillers die ik heb gekregen erg goed werken, ik heb helemaal nog geen pijn aan de wonden. Morgen moet ik beginnen met het uitspoelen van de wondjes aan de onderkant, tot ze dicht gaan. En half december zijn mijn andere kiezen aan de beurt. Mijn vader heeft spontaan aangeboden om dan weer mee te gaan, dat is heel erg lief :-)

10 opmerkingen:

  1. Sterkte met de genezing! Hopelijk gaat het de volgende keer ook zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte! Ik hoop dat je er niet teveel last van krijgt als de verdoving is uitgewerkt. Succes met de volgende sessie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt stoer van je, maar nog een praktische opmerking; de fotosessie had je kunnen weigeren omdat jouw tandarts ze eenvoudig had moeten doorsturen naar de chirurg. Zo verdienen die jongens weer wat extra, op jouw kosten....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve vader heb je. En wat heerlijk dat het achter de rug is!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poe hee, dat is maar weer achter de rug. Hoe doe je het nu met eten? En wat is het vervolg, als ook aan de andere kant zoveel kiezen eruit gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kiezen waren al afgebroken, het enige verschil gaat zijn dat ik geen kiespijn meer krijg als ik eet. Aan de andere kant gaan de verstandskiezen eruit, en de kies ernaast, ook die zijn nu al afgebroken. Ik verwacht dat het wel zal wennen, het is hoe dan ook een heel fijn idee dat eten pijnvrij wordt.

      Verwijderen
  6. Dapper hoor! Hopelijk heb je niet teveel pijn nu de verdoving is uitgewerkt. Lief, dat je vader aanbood om ook in december mee te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog helemaal geen pijn gehad gelukkig, vanaf morgen neem ik de pijnstilling van het ziekenhuis alleen zo nodig in, ik ben benieuwd hoe het dan is :-)

      Verwijderen