vrijdag 18 november 2016

De kosten van de kaakchirurg

Toen ik gisteren inlogde op de site van mijn zorgverzekering, zag ik dat bij de declaraties de kaakchirurg ook al stond. In totaal waren de kosten 402 euro. Een hoop geld, maar niet zoveel als waar ik bang voor was. Er stond nog niet bij wat ik zelf moest betalen en wat de verzekering vergoed. In mijn vorige blogspot kwamen er reacties dat de kaakchirurg in het basispakket zaten, dat heb ik toen opgezocht. Niet alle behandelingen worden vergoed, en de zorgverlener moest toestemming vragen volgens de voorwaarden.

Toen ik net weer keek, zag ik tot mijn blijdschap dat inderdaad deze behandeling helemaal in het basispakket zit. Ik moet nu 370 euro betalen van het eigen risico, maar als half december mijn andere kant wordt gedaan, zal het wel vergoed worden. Dat is echt een enorme meevaller.

Ik ben zo blij dat aan de linkerkant mijn slechte kiezen er nu uit zijn. Ik kan nu gewoon eten zonder pijn te krijgen. Het weekend heb ik voor het eerst sinds jaren weer kokoscake gegeten, iets wat niet meer kon omdat de kokos onder de kiezen schoot en ontstekingen veroorzaakte.

7 opmerkingen:

  1. Wat fijn zeg, dat je nu al zo veel baat hebt bij de behandeling en dat je weet dat de volgende het dus nog beter gaat maken.

    Stoer hoor om het toch te doen.

    En ja dan is het duur, maar weer alles kunnen eten is ook wel heel erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn, ik hoop dat je er van genoten hebt en nog veel vaker kokoscake kunt eten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop voor je dat alle behandelingen bij de kaakchirurg dit jaar nog plaatsvinden anders gaat het je volgend jaar weer je eigen bijdrage kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben een stille lezer maar nu even een reactie.Behandeling bij de Kaakchirurg worden niet vergoed zoals ik ook begrepen had.Ik heb zelf al 488 euro moeten betalen dus mijn eigen bijdrage was al snel ''op'' Nu wacht ik de rekening af van mijn behandeling in Augustus en ik moet in December nog op controle dat zal ik ook wel weer zelf moeten betalen ! dus let goed op !
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kun je niet zo standaard stellen, het hangt van je verzekering af, als je bv een goedkope natura polis hebt en je gaat naar een niet gecontracteerde zorgverlener kun je voor onaangename verrassingen komen te staan.

      Verwijderen
    2. Natuurlijk heb ik nagekeken of er contracten zijn.Zowel Ziekenhuis en Kaakchirurg hebben een contract met de zorgverzekeraar.De behandeling zou dus vergoed moeten worden ,blijkbaar de Laser behandelingen die ik kreeg dan weer niet.

      Verwijderen
  5. Hier zie je het overzicht van de vergoedingen vanuit het basispakket op de site van de rijksoverheid, en daar wordt de kaakchirurg expliciet genoemd. Natuurlijk valt het onder het eigen risico, naar er is geen eigen bijdrage
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wat-zit-er-in-het-basispakket-van-de-zorgverzekering

    BeantwoordenVerwijderen