woensdag 9 november 2016

De tandartskosten

Vandaag had ik weer een afspraak met de tandarts om de andere helft van mijn gebit goed schoon te maken. Dit keer zag ik er niet zo erg tegenop als vorige week, het is me toen echt meegevallen.

De tandarts vertelde wat er nu nog moet gebeuren. Dat valt op zich wel mee. De kaakchirurg haalt er in december nog vier kiezen/wortels uit (dat wist ik), er moeten nog vier gaatjes gevuld worden, en als het tandvlees weer gezond is krijg ik nog een keer een reinigingsbeurt.
Omdat ik benieuwd was naar de kosten, heb ik dat meteen nagevraagd. De reinigingsbeurt kost ongeveer 100 euro per keer (dat komt door de verdoving, waar ik zelf heel blij mee ben). Het vullen van de gaatjes (ook met verdoving) kost ongeveer 300 euro. Op zich een hoop geld, maar veel minder dan waar ik bang voor was.

Ik heb mijn gebit veel te lang verwaarloosd, maar 2017 begin ik met mijn gebit weer op orde! :-D

3 opmerkingen:

  1. Heb je een aanvullende ziektekostenverzekering? Kijk dan even wat er wordt vergoed voor deze handelingen. Of sluit voor 2017 een aanvullende verzekering af en laat ook in 2017 de behandelingen uitvoeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De reinigingsbeurt moet ik hoe dan ook zelf betalen, en met het vullen kan ik niet wachten tot het nieuwe jaar. Eén van de gaatjes is behoorlijk groot, en als die kies breekt ben ik hem kwijt. Dat risico wil ik niet lopen, 10 kiezen missen is meer dan genoeg.

      Verwijderen
  2. Als de gezondheidszorgen oplopen kun je misschien belasting terug vragen. Kun je uitrekenen op de site van de belastingdienst.

    BeantwoordenVerwijderen