donderdag 10 november 2016

Een grote verrassing

Dochter heeft deze periode zwemles een aantal lessen gemist. Een aantal onderdelen van C lukte haar nog niet zo goed, zoals het gat halen en een bepaalde sprong. Ze was er zelf van overtuigd dat ze deze periode niet mee mocht doen met het proefzwemmen, iets wat ze helemaal niet erg vond, ze vermaakte zich prima tijdens de zwemlessen. Ik verwachtte zelf ook dat ze nog een keer in badje C moest lessen.

Vandaag was de beoordeling. Ik had tegen dochter het gebruikelijke gezegd, doe je best en heb plezier, dan maakt het niet uit wat het wordt.
Toen dochter na de les weer terugkwam vertelde ze vrolijk dat ze niet mee mocht doen, ze had het gat net niet gehaald. Maar toen ik op haar beoordelingsformulier keek zag ik een kruisje bij het vak dat ze wel mee mag doen. Wel stond er bij geschreven dat ze het gat moet halen en de sprong goed moet doen. Maar ze mag meedoen. Dat was toch wel even een hele grote verrassing. En een nog grotere verrassing voor dochter.

Maandag mag ze op voor het proefzwemmen, en weten we of ze mee mag doen met het diploma zwemmen. Ik ben heel erg trots op mijn meisje!

4 opmerkingen:

  1. Ik begrijp dat je trots bent, maar het belangrijkste is dat ze goed kan zwemmen, niet dat ze haar diploma haalt omdat ze op dat moment toevallig het gat haalde. Persoonlijk vind ik het raar dat ze mag afzwemmen. Of proefzwemmen. Het gat doorgaan staat voor vertrouwen en uithoudingsvermogen. Iets wat je in de nare situaties waar je je zwemdiploma echt moet gebruiken zeer waarschijnlijk hard nodig hebt!
    Ik bedoel het niet negatief hoor, maar als ze zo los zijn met de regels zou ik als ik jou was voor jezelf uitmkn of jij haar zonder problemen alleen de zee in zou laten gaan.
    Na het A diploma v mijn dochter was ik daar niet v overtuigd. 4! Lessen later mocht ze op voor B. Omdat ze ook nog voor C ging heb ik dat laten gebeuren. Als ik nu zie na t behalen v haar C wat een verschil er is met haar B..... nu kan ze zwemmen. Na haar B (wat in mijn ogen te snel ging) kon ze haar hoofd boven water houden.
    Veiligheid voor alles.
    verder wens ik je dochter succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eisen om door te mogen voor het proefzwemmen zijn streng. Als de badmeesters/juffrouwen het idee hadden dat dochter het niet kon had ze niet doorgemogen.
      Het verschil wat je beschrijft zie ik ook met het sportfondsenbad hier. De kinderen die leren zwemmen zwemmen een stuk minder zeker en dan gaan ze al voor hun B-diploma. Dochter mocht nog niet voor haar A gaan toen ze zo zwom.

      Verwijderen
  2. Wat een fijne insteek van jouw kant. Dan is het een meevaller als het toch kan. Daarbij is het altijd goed om kinderen van jongsaf aan te leren dat je niet moet stressen voor toetsen en examens. Dat heeft toch geen zin (en werkt juist averechts).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend zeg! Hopelijk haalt ze het gat dan wel.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen