vrijdag 25 november 2016

Goed doen?

Na afgelopen zomer zijn mijn net-niet-buren en ik niet de beste vrienden. Als ze me zien negeren ze me, en ik vind het prima zo. Zolang ze 's nachts maar stil zijn! 

Toen dochter en ik vanavond thuis kwamen, zagen we dat de lichten van de bedrijfswagen van de man nog aan waren. En na tien minuten waren ze nog steeds aan. Verdorie, hij is ze vergeten. Ook al mag ik ze niet, een lege accu gun ik ze ook niet. Dus toch maar even daar langs.

Dochter wou graag mee, ze was heel benieuwd hoe die man zou reageren. Nadat we hadden aangebeld begon hij vrijwel gelijk te roepen, hoe haalde ik het in mijn hoofd om te gaan klagen terwijl ze nu geen muziek aan hadden? Toen ik zei dat zijn lichten nog aan stonden, bleef zijn mond open hangen. 
Toen we weer naar huis liepen zei dochter net iets te hard dat hij niet bedankt had. Nee dat klopt, maar de blik op zijn gezicht vond ik veel meer waard šŸ˜

We hebben onze goede daad vandaag in ieder geval weer gedaan!

10 opmerkingen:

  1. En zo heb je je dochter een goed voorbeeld gegeven over hoe je niet in een akkefietje blijft hangen maar gewoon voor elkaar klaar staat. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, leuk! Goede zet was dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer voor je buurman dat hij zo negatief ingesteld is, dan zal jij je toch een stuk fijner voelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed daad inderdaad. En misschien werkt het wel positief door.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whahahaha, geweldig en ook een goede les voor je dochter.
    Wie goed doet, goed ontmoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vreemd, alle reacties zijn positief en ik vind het niet positief. Wel dat je de buurman gewaarschuwd hebt maar niet dat je dochter 'graag' mee wil en nog minder dat jij dat toestaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan van jullie! Ik kan me voorstellen dat de blik op zijn gezicht goud waard was. Misschien wordt de verhouding nu ook wel beter.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach iedereen gaat meteen in de verdedigings-stand terwijl je wilt helpen of iets anders positiefs. Het is precies wat Jan Terlouw gisteravond zei, geen vertrouwen en dan krijg je wantrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen