maandag 7 november 2016

Leren breien

Als klein meisje zag ik mijn moeder en tante altijd breien. Mijn moeder breidde voor het hele gezin truien, en ook mijn tante was altijd bezig met een trui. Toen ik een jaar of 6 was leerde ik van mijn tante breien (mijn moeder kreeg het niet voor elkaar om het mij te leren).
Vanaf die tijd is breien een hobby geworden en gebleven. Truien breien is niks voor mij, maar poppenkleding maken vind ik erg leuk.

Vandaag kwam dochter heel enthousiast uit school met een paar klasgenootjes, ze hadden leren breien van een overblijfmoeder en daar wilden ze verder mee gaan.
Thuis heb ik dochter een stel breinaalden gegeven en een bol wol. Vol enthousiasme is ze begonnen aan een sjaal voor haar knuffels.

Net zoals mijn moeder het niet voor elkaar kreeg om mij breien te leren, lukte het mij ook niet bij mijn dochter. Dat vind ik niet erg. Ik vind het heel leuk dat ze nu zo enthousiast is, en wie weet wordt breien ook haar hobby :-)


2 opmerkingen:

  1. Leuk zelf die kleine dingen maken. Leer haar ook haken, daarmee zie ik ook zulke leuke kerstdingen voor in de boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb mezelf leren breien en haken, mijn moeder deed beide, maar door dat zij rechtshandig was en ik linkshandig kon zij het mij niet echt leren. ik ben blijven oefenen en het is mij gelukt om het mijzelf aan te leren.

    BeantwoordenVerwijderen