donderdag 10 november 2016

Pakjesavond

Sinterklaas moet nog in het land komen, maar mijn moeder is al weer druk aan het regelen om bijna iedereen (behalve mijn zusje) met pakjesavond daar te krijgen. Ondanks dat het contact al beter is dan de afgelopen jaren, ben ik nog steeds niet van de verplichte gezelligheid. En ik ben het er niet mee eens dat mijn zusje niet welkom is.

Toen mijn moeder gister nog net niet eiste dat dochter en ik daar komen met pakjesavond, heb ik haar verteld dat ik dat niet ga doen. Dochter en ik maken onze eigen pakjesavond, op de manier hoe we het zelf erg leuk vinden: de film van bennie stout kijken, samen met speculaas, pepernoten en chocolademelk. En daarna ergens een keer de cadeautjes. Dochter haalt de laatste jaren voor mij cadeautjes, en ik voor haar.

Het weekend voor sinterklaas gaan we weer een weekend naar slagharen, wat ook altijd geweldig is. Geen verplichte gezelligheid, maar echt gezellig.
Mijn moeder bedoeld het goed, maar ik vind het zoals dochter en ik het doen fijn.

4 opmerkingen:

  1. Kan het niet een leuke oplossing zijn om het bij jou thuis te houden? Voor grootouders is het toch wel erg leuk sinterklaas vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn moeder weigert uit huis te komen omdat ze zelf vind dat ze niet meer kan lopen. Ze blijft in haar cirkel vastzitten jammer genoeg.

      Verwijderen
    2. Dat is heel jammer dat ze zo vast zit.

      Verwijderen
  2. Goed van jou! Lijkt me een heerlijke pakjesavond, lekker relaxed en heerlijk genieten met z'n tweetjes.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen