dinsdag 20 december 2016

Botsing

Vanmorgen net voordat we naar school gingen, zat dochter op haar fiets op mij te wachten op de stoep. Toen ik aan haar vroeg op ze haar rugzak bij zich had, maakte ze een beweging en verloor haar evenwicht. Ze kon zichzelf gelukkig opvangen, maar haar fiets raakte de auto van mijn net-niet buren lichtjes. En daarbij was er een klein krasje op de bumper van de auto gekomen.
Dochter was enorm geschrokken, ze had een auto beschadigd. Omdat de eigenaars niks hadden gezien, heb ik ervoor gekozen om dochter eerst naar school te brengen, dan zou zij in ieder geval op tijd komen, en dat krasje zat er een half uur later ook nog wel.

Toen ik weer thuis was heb ik bij de mensen aangebeld. Aan de zoon heb ik uitgelegd wat er gebeurd was en de beschadiging laten zien. Hij vond het meevallen, het zit niet op een hele zichtbare plek. Ik heb gezegd dat als zijn ouders het willen laten herstellen ze maar even langs moeten komen. Maar de zoon denkt dat ze het niet heel erg vinden. Ik merk het wel.

1 opmerking:

  1. kleine krasjes kun je "wegpoetsen" met krassenweg.
    Ik dacht ook altijd dat is zo'n telsell praatje maar dat ik laatst tegen de auto van de buurvrouw aanzat en een klein krasje maakte, pakte de buurman dat spul en weg! Misschien kent jouw bijne buur dat spul ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen