donderdag 15 december 2016

De tweede keer kaakchirurg

Vandaag moest ik voor de tweede (en laatste) keer naar de kaakchirurg. Een moment om tegen op te zien en naar uit te kijken. De vorige keer vond ik de chirurg geen fijn persoon. Ik had ervoor kunnen kiezen om een andere chirurg te vragen, maar ach, het was nog maar één keer. En ik weet van mezelf dat ik dingen in mijn hoofd snel groter maak dan dat het is, vooral onder spanning. Ik keek er ook naar uit, deze vier kiezen laten verwijderen was het laatste dat moest gebeuren aan mijn gebit.

Mijn vader ging vandaag weer mee, dat had hij de vorige keer spontaan aangeboden. Vooraf had ik hem al gevraagd of hij bij de apotheek voor mij wou vragen of ik pillen kon krijgen in plaats van bruispoeder. De vorige keer kon ik niet verstaanbaar praten na de verdoving. Gelukkig was dat geen probleem, of ik die pillen zelf moet betalen merk ik wel.

De chirurg had vandaag gelukkig een veel beter humeur, en liet het gemopper vandaag achterwege. Ook de verdoving was minder hardhandig.
Onderin heb ik een hechting gekregen, bovenin was het niet nodig. Ook hoef ik nu gelukkig niet de wond uit te spuiten, de chirurg zei dat de wond niet diep is en ik er met de borstel goed bij kan.

Ik ben blij dat ik nu alles aan mijn gebit gehad heb. Ik heb er als een berg tegen op gezien, maar het is me echt heel erg meegevallen. Ook de kosten, de kaakchirurg wordt door de verzekering betaald omdat dit als operatie telt. Dat is echt heel fijn :-)

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat het voorbij is en dat je tandarts je doorstuurde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed van je en fijn dat dit gedeelte is afgelopen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niets zo belangrijk als een goed gebit.
    Hopelijk helpt deze positieve ervaring ook bij andere - voor jou moeilijke - zaken in je leven. Het spreekwoord is niet voor niets: een mens lijdt het meest door het lijden dat men vreest (maar niet komt).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet wel je eigen risico betalen toch? ik in ieder geval wel, had dat nog niet gebruikt dit jaar en kreeg een leuke rekening van 300 euro. Gr. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn eigen risico heb ik er de vorige keer al doorheen geholpen, omdat deze keer nog in dit jaar kon scheelt me dat 385 euro :-)

      Verwijderen