donderdag 22 december 2016

Eindejaarsuitkering

Ik was enorm benieuwd naar mijn salarisstrook van deze maand, de eindejaarsuitkering zou er bij staan. En voor het eerst sinds jaren hoef ik die niet te geven aan achterstanden of schulden.
Ik had al een voorschot op het extra geld genomen, en in de tweede week van de kerstvakantie twee nachten weg te boeken. En mijn kleding van gisteren heb ik ook met dat extra geld in mijn achterhoofd gekocht.

In mijn begroting was ik uitgegaan van 1500 euro (salaris + extra geld). Dat was het bedrag wat ik vorig jaar kreeg, en met al het extra werk van afgelopen jaar kon het niet minder zijn geworden.
Ik moet mijn respect uitspreken voor de salarisadministratie, om kwart over acht vanavond kreeg ik mijn salarisstrook. En ik krijg 300 euro meer dan begroot :-D, in totaal 1800 euro. Ik ga nog één buitensporige uitgave doen: morgen ga ik een airfryer halen!

11 opmerkingen:

  1. Kijk je wel uit dat je hiermee niet boven de grens voor je huurtoeslag komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit nog onder de grens voordat ik iets moet gaan terugbetalen aan de toeslagen.

      Verwijderen
    2. Gelukkig maar; geniet van je AirFryer.

      Verwijderen
  2. De mijne valt altijd tegen. Dus kijk uit dat je volgend jaar het geld niet anderhalf keer uitgegeven hebt, voordat je het überhaupt in handen hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik reken in mijn begrotingen liever met een te laag bedrag, meer geld is makkelijker te verwerken dan minder.

      Verwijderen
  3. Wist je dat er op facebook groepen zijn over koken met een airfryer? Daar kun je echt enorm veel recepten vinden. Tot nu toe heb ik al patat, aardappels, vlees en cake gebakken in de airfryer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het fijn voor je dat het zo goed uitpakt; maar ik verbaas me er wel over dat je ondanks dat je hebt geleefd met schulden (zo) makkelijk geld uitgeeft. Als r iets extras is koop je ook iets extras.
    Je hebt eens geschreven dat je 2000euro spaargeld hebt. Dat is op zich veel geld, maar niet als buffer ve 2pers huishouden. Ik wil niet betuttelen en je ook zeker niet zeggen wat te doen. Miss enkel iets geven om nog s (extra) over na te denken. Fijne feestdagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil al vrij lang heel graag een airfryer, het is iets waar ik ook al lang en goed over heb kunnen nadenken.
      Ik sta waarschijnlijk anders in sparen dan jij. Het heeft bij mij geen prioriteit, dat weet ik. Misschien veranderd dit ooit, maar voor nu nog niet. Geld is voor mij niet het belangrijkste, dat zijn de mensen die ik elke dag tegen kom (bekenden en onbekenden).

      Verwijderen
  5. Nu verdraai je mijn woorden een beetje.
    Ik spaar voor mijn kinderen. Dat is voor mij het belangrijkste.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend fijn dat je eindejaarsbonus hoger uitvalt. Gelijk heb je hoor, om jezelf een mooi cadeau te geven.
    Sparen is belangrijk, maar genieten minstens net zo.
    Toevallig las ik dat de consumentenbond deze week een aantal airfryers heeft getest. Misschien even checken voor je er een aanschaft.
    Zelf heb ik er ook een, ben er erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi meegenomen, dat extra geld. Ik denk trouwens ook na over deze aanschaf maar ik zal eerst nog even goed moeten vergelijken en checken.

    BeantwoordenVerwijderen