vrijdag 23 december 2016

Gevonden telefoon

Al vaker hebben dochter en ik telefoons gevonden. En tot nu toe zijn ze allemaal weer bij de eigenaar terug gekomen.
Toen ik dochter vanmorgen naar school bracht, zag dochter op straat een telefoon in een beschermhoesje liggen. Toen we het ding oppakte, zagen we dat het een oud model is, hij lijkt op mijn eigen telefoon.
Van de contacten werd ik niks wijzer over de eigenaar, en ik besloot af te wachten tot er iemand zou bellen.

Vanavond werd er eindelijk gebeld, en een verbaasde man vertelde me dat de telefoon van een ouder echtpaar is die nu op vakantie zijn. Toen minuten werd er door de vrouw zelf gebeld, en bleek dat we de telefoon tegenover haar huis hadden gevonden. De vrouw klonk ontzettend dankbaar, en ik heb beloofd haar telefoon morgen in haar brievenbus te doen.
Het geeft een fijn gevoel dat ook deze telefoon weer terug gaat naar zijn eigenaar :-)

3 opmerkingen:

  1. Weer een goede daad verricht.
    Tegenwoordig is de telefoon niet het waardevolste om te verliezen maar dat zijn de gegevens op de simkaart want telefoonnummers opschrijven of gewoon onthouden is er niet meer bij.
    Telefoon weg = contactnummers ook weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezien de contactenlijst van de telefoon was dat niet het ergste, er stonden geen telefoonnummers in 😂. Maar er stond wel 70 euro beltegoed op de kaart, ik kan me voorstellen dat het heel zuur is om zoveel geld te verliezen.

      Verwijderen
    2. jeetje daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht dat er ook nog beltegoed op kon staan.
      Vreemd geen telefoonnummers, maar misschien werkte het bij hen als geheugentrainer en kennen ze de telefoonnummers allemaal uit het hoofd.

      Verwijderen