zondag 25 december 2016

Het kerstfeest

Kerstmis is meer dan een boom vol met ballen,
liedjes en slingers en sfeer overal.
Kerstmis is het verhaal van een kindje,
ergens ver weg in en simpele stal.

Kerstmis is meer dan die kransjes met spikkels,
slagroom, kalkoen en een kerstbrood met spijs
Kerstmis is ook een kind in een voerbak.
Stro en wat doeken; een kindje op reis.

Dit waren de eerste twee coupletten van een kerstlied tijdens de kindernachtmis gisteren. Ik vond het een mooi liedje,  en het sprak me ook aan. De hele dienst trouwens, het was zoals ik kerst dit jaar het liefst zou vieren, lekker simpel. Met de gedachte waar het echt om gaat.

Vanmorgen hebben we eerst lekker uitgeslapen. Om 9 uur was het tijd om uit bed te komen, en hebben we de cadeautjes uitgepakt van mijn ouders. Dat waren eigenlijk de cadeautjes voor sinterklaas, maar we hadden ze bewaard. Voor dochter had oma een trui gebreid, en een mooie omslagdoek gehaakt. De omslagdoek heeft dochter de hele dag gedragen, ze vind hem prachtig.
Ik heb een mooie plaid gekregen, douchegel, en een spiegel. De spiegel heb ik aan dochter beloofd, ik moet geen spiegel in huis hebben hangen (behalve in de douche), ik schrik elke keer als ik mezelf langs zie lopen (in mijn verbeelding zie ik iemand anders).

Om 10 uur zijn we naar de kerk gegaan, waar we een mooie dienst hadden. Dochter was na afloop ook heel blij, zij was uitgekozen om de rest van deze maand en januari de kerk kerkbeer bij zich te hebben.
Daarna hebben we een paar gezellige uren bij mijn ouders gehad. Het gaat elke keer beter tussen mij en mijn moeder, waar ik heel dankbaar voor ben.

Thuis hebben we het verder lekker rustig gehouden. Als kerstdiner hadden we pannenkoeken, met als toetje vla met saus.
Dochter en ik hebben samen genoten van het kerstcircus op televisie.
Toen ik net dochter in bed stopte, vertelde ze dat ze dit een hele leuke kerst heeft gevonden. Dat gevoel deel ik, ik heb er zelf ook van genoten.
Morgen mag ik de kerst doorbrengen met de andere mensen waar ik van hou: de bewoners van mijn werk. Ook daar heb ik zin in.

1 opmerking:

  1. Wat mooi hoe jij je werk ziet!!! En mooi liedje in de kerk :)

    BeantwoordenVerwijderen