maandag 19 december 2016

Jaardoelen bedenken

Al een paar dagen spoken de jaardoelen van komend jaar door mijn hoofd. Wat zal ik als doel gaan stellen? Want als ik dat niet doe ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat er niks gaat gebeuren.

Mijn werk blijft in ieder geval nog heel 2017 bestaan. Daarna is het weer onzeker. Of mijn functie ook blijft bestaan weet ik niet, maar omdat mijn zorgmanager vind dat de functie die ik heb onmisbaar is, heb ik goede hoop. In mijn jaardoelen ga ik ervan uit dat ik nog het hele jaar werk heb.

Ik had eerst bedacht dat ik ging sparen om het eigen risico te verhogen. Tot ik met mijn broertje sprak (Nieuw Begin, je bent een zorgmijder, als jij eenmaal hulp zoekt is het geen kleinigheidje meer). Zo had ik er zelf nooit naar gekeken, maar hij heeft wel gelijk. Ik ben een kei in het ontkennen van problemen, vooral voor mezelf.

Daarna was ik van plan om te gaan sparen voor kapotte apparaten. Maar ja, ik heb nu 2000 euro spaargeld, en behalve mijn wasmachine en koelkast heb ik geen onmisbare apparaten. Meer spaargeld kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik kan er nu niet echt gestimuleerd van raken.

Maar na al het gepieker ben ik eruit. Ik ga het huis opknappen. Dat roep ik al een paar jaar, en elke keer stel ik het uit. Ik ga kleinere doelen maken om voor te sparen (muur verven, vloer leggen, een andere tafel, enzovoort). In de kerstvakantie ga ik met dochter bekijken wat we willen en hoeveel we aan elk onderdeel maximaal willen uitgeven. Ik heb er zin in!

6 opmerkingen:

  1. hallo,

    Het opknappen van je huis is altijd een goed doel. Misschien een andere doel zou kunnen zijn sparen voor de toekomst van je dochter voor studie/rijbewijs/ misschien gaat ze wel op kamer als ze gaat studeren. Maar wie weet doe je dit al. Fijne feestdagen Wendy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi doel om voor te sparen! Altijd leuk als je je huis helemaal kunt inrichten zoals jij en je dochter graag willen!

    Is een vliegvakantie naar een fijn hotel ook iets om samen met je dochter als doel te stellen? Geen idee hoor of je van vliegen houdt, laat staan het buitenland. Maar dat zou je ook kunnen doen. Of naar Disneyland oid.

    Misschien dat je je buffer naar de 3000 kunt brengen.

    Ik heb mijn doel ook gehaald, en ben ook al druk bezig aan het bedenken waar ik nu voor ga sparen, maar vooralsnog is het mijn buffer flink verhogen, want ik ben op dit moment tevreden met alles wat ik heb.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet er (nu nog) niet aan denken om te vliegen. Wie weet is dat ooit een heel mooi doel :-)

      Verwijderen
  3. Wat voor jou en je dochter misschien ook een goed idee is als jaardoel, is niet extra werken. Blijkbaar heb je het extra geld niet zo hard meer nodig, en tijd met je dochter is het kostbaarste wat je hebt.Ook gaf je afgelopen jaar een aantal keren aan dat je teveel gewerkt had. Misschien ook een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb in mijn team drie nieuwe collega's gekregen, extra werken is gelukkig niet meer nodig :-)

      Verwijderen
  4. Leuk, het huis opknappen! En dat is ook nog weer eens een goede investering.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen