maandag 12 december 2016

Vrijwilligerswerk

Al een tijdje denk ik na om ergens vrijwilligerswerk te gaan doen. Iets belangeloos doen voor een ander kan ook heel leuk zijn. Alleen wat precies wist ik nog niet. Ik ben een tijdje leesmoeder geweest op school, en voor de schoolbieb werd er ook nog hulp gezocht. Maar jammer genoeg niet op de dag dat ik kan.
Ik heb ook informatie aangevraagd bij het ziekenhuis om daar vrijwilliger te worden. Maar dat was niet handig met de tijden, en het feit dat ik periodes heb dat ik een flink energietekort heb. Daar heb ik mijn zoektocht even laten rusten, ik zou vast wel iets tegen komen.

Op mijn werk hoorde ik bewoners klagen hoe ze op vrijdagavond hun kopje koffie missen. Toen ik bij de collega die verantwoordelijk is voor de vrijwilligers vroeg hoe de bezetting was op vrijdag, vertelde ze dat die er niet meer waren.
En zo heb ik mijn vrijwilligerswerk gevonden. Wel lekker dicht bij huis en op bekend terrein, maar wel iets wat ik heel erg leuk vind: koffie schenken. Samen met dochter ga ik vanaf vrijdag een uurtje werken. Voor ons een kleine moeite, voor de bewoners een (groot) plezier.


5 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg! Laat zien hoe leuk jij je werk vindt! De bewoners boffen met jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Ideaal voor jullie.
    Ikzelf zocht ook vrijwilligers werk maar ik had het eigenlijk al druk zat dus ongeveer alles buiten de deur viel af. Toen mijn jongste was geboren las ik over stichting baby hope en in eerste instantie wilde ik daar mijn kraampakket aan doneren, maar toen ik ging kijken naar inzamelpunten bleek er helemaal geeneen in de buurt te zitten!
    Toen ben ik zelf inzamelpunt geworden, spullen staan hier op zolder en als het veel is word het bij mij opgehaald, ideaal voor mij dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gezellig !
    doe zelf ook vrijwilligerswerk in verzorgingshuis , is dankbaar werk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je iets hebt gevonden dat bij je past en goed te combineren is met je werk. De bewoners zullen blij met je zijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bewoners zullen het ook wel leuk vinden dat j dochter meekomt.
    Ik wilde na pensionering ook iets doen maar geen vaste uren, die had ik 46 jaar gehad. Nu zit ik in het bestuur van een stichting die mensen helpt met financiele problemen en levensmiddelen verstrekt gekregen van locale ondernemers. Dat is administratief en doe ik thuis, af en toe vergadering en af en toe inspringen. Ideaal voor mij

    BeantwoordenVerwijderen