dinsdag 6 december 2016

Wel of geen tv?

Een aantal jaar hadden dochter en ik geen tv abonnement, ik werd in mijn hoofd heel onrustig ervan, en dochter kijkt bijna geen televisie. Tot februari hadden we alleen de drie nederlandse zenders, en dat was prima. Omdat ik wel graag radio luister had ik een dab radio aangeschaft.

In februari kreeg ik na de griep bronchitis, en in een poging me (psychisch) wat beter te voelen, heb ik toch weer een abonnement genomen. In eerste instantie genoten dochter en ik er beide van.
Maar de laatste tijd had ik toch weer mijn twijfels over dat abonnement. Als dochter tv kijkt is het vrijwel alleen npo3, en ik ben gestopt met tv kijken omdat ik weer te onrustig in mijn hoofd werd en minimaal vier keer per nacht nachtmerries had.

Vanavond hebben we samen besloten het abonnement weer op te zeggen. Het is zonde van de 14 euro per maand.

7 opmerkingen:

  1. Lijkt me een goed plan, dan. Lekker weg ermee, en zelf op een andere, rustigere manier ontspannen. Misschien met leesboeken? Bijvoorbeeld uit de bieb?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijkt dat jullie samen niet de behoefte hebben aan tv kijken. Dan is zo'n beslissing toch prima! Voor mij hoeft het ook niet zo, maar ja....de rest van het gezin hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt groot gelijk!! Wat je niet gebruikt, moet je wegdoen. Mocht je dochter wat willen zien, kan ze altijd via de laptop wat bekijken. En als het later weer "nodig" is, kun je zo weer een abo ergens op nemen.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt groot gelijk. Ik vond het ook zonde van mijn geld en heb een jaar gelden ook het tv abonnement gestopt. In het begin was er wat gemopper vanuit het kinderkoor ;)
    Inmiddels weten ze niet beter hebben ze genoeg ander vertier, als ze zin hebben kijken ze gewoon uitzending gemist op de tablet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben ook geen tv abonnement. Genoeg te vinden op internet en de vrije zenders. Soms lenen we een film in de bieb. Ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat kan best een fijne besparing opleveren inderdaad. Zeker als je toch nauwelijks kijkt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien met koningsdag of op rommelmarkt een paar leuke dvd's kopen. Als er dan toch door ziekte even afleiding nodig is, dan heb je wat achter de hand.

    BeantwoordenVerwijderen