maandag 2 januari 2017

Als een vriend

Vandaag was de dag op mijn werk om (bijna) iedereen op mijn werk het allerbeste te wensen. Een leuk moment vind ik dat altijd, als je gezichten ziet stralen.

Van één bewoonster kreeg ik twee dikke knuffels, ze wist nog steeds dat toen ze een paar jaar geleden heel ziek was, ik haar deken goed over haar heen legde en haar een knuffel gaf. Ze vertelde dat ze dat toen zo fijn had gevonden, het gevoel dat ze een mens was, en er iemand was die om haar gaf. Ze vond het zo fijn dat ze mij ontmoet had, en dat gevoel deel ik ook, ik ben blij dat ik haar heb leren kennen.

Toen ik een andere bewoner mijn allerbeste wensen gaf, kreeg ik die van hem ook terug, met het bericht: op een groeiende vriendschap. Dat vond ik heel mooi. Want in het afgelopen jaar is er echt een vriendschap ontstaan, ook al zit er 63 jaar leeftijdsverschil tussen ons.

Ik vind het fijn om er voor de bewoners op mijn werk te kunnen zijn, en dat ze mij vertrouwen. Ook dit jaar wil ik me weer vol voor ze inzetten, ze zijn het stuk voor stuk waard :-D

6 opmerkingen:

  1. Wat mooi zeg! Jouw werk lijkt me wat dat betreft werkelijk prachtig omdat het er zo heel duidelijk toe doet! Je voegt echt iets toe.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op een groeiende vriendschap, prachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt heel fijn en warm allemaal, maar volgens mij ben je ook een warm mens. Geniet ervan met je oude en nieuwe vrienden. :D

    BeantwoordenVerwijderen