maandag 16 januari 2017

Een noodkist

Toen de serie 'Als de dijken breken' op televisie kwam, hebben dochter en ik allebei geboeid zitten kijken. Het liet een diepe indruk achter, ook bij dochter. Het riep ook de vraag op, hoe goed zijn we zelf voorbereid mocht er iets gebeuren. Het antwoord was simpel: niet! Tuurlijk, ik heb wel wat voorraad in huis, maar zouden we het een paar dagen uithouden als er bijvoorbeeld geen schoon water uit de kraan zou komen? Ik denk van niet.

Dochter vond het tijd voor een kist voor nood. Daar was ik het helemaal mee eens. Maar ik ben ook heel goed in uitstellen, en de kist liet even op zich wachten. Tot mijn broertje afgelopen weekend vroeg of ik mee wilde naar de ik.ea. Ik heb daar meteen een grote plastic kist gehaald, twee plaids en een set waxinelichtjes. Het begin was er.

Vandaag heb ik nog wat aanvulling gehaald. Doperwtjes (die zijn ook koud prima te eten), crackers, biscuitjes, water, pleisters, paracetamol. Dingen die minimaal tot augustus goed zijn, en we normaal ook gebruiken. Dan kan ik in mei of juni opnieuw de kist vullen en het oude opmaken. Er zal nog wel meer in komen, maar het begin is er.


5 opmerkingen:

  1. Denk ook aan lucifers en een zaklantaarn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en batterijen voor de zaklamp en een schaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet dat eigenlijk ook weer eens doen. Ik ben er ooit mee begonnen, maar volgens mij zijn die spullen niet goed meer.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat handig is, is om twee data in je agenda te zetten waarop je de houdbare spullen verwisseld voor nieuwe. Voorjaars- en herfstvakantie bijvoorbeeld.
    Kijk eens op crisis.nl daar staan meer tips voor een noodpakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb tegenwoordig ook een jerrycan met water staan naast een paar flessen water, die flessen zijn om te drinken , de jerrycan om je mee te kunnen wassen en of het toilet mee door te kunnen spoelen mocht het water afgesloten zijn

    BeantwoordenVerwijderen