woensdag 25 januari 2017

Nieuwe knie

Mijn moeder heeft al heel lang last van haar knie. Ze gaat niet heel snel naar een dokter, pas toen het moment kwam dat ze niet meer kon lopen heeft ze hulp gezocht.
Na veel moeite en gezeur kreeg ze een verwijzing voor het ziekenhuis, waar ze de mededeling kreeg dat ze er maar mee moest leren leven, ze konden/wilden niks voor haar doen.

Nadat de teleurstelling en woede daarover een beetje waren gezakt (mijn moeder had echt gehoopt dat ze haar konden helpen), heeft ze een second opinion aangevraagd in een ander ziekenhuis. Die deden iets meer onderzoek, en al snel kwam eruit dat haar knie ernstig versleten was, maar ze konden haar wel opereren.
Die operatie was vandaag. Mijn moeder keek er heel erg naar uit, in haar verbeelding zou ze vrijdag het ziekenhuis weer uit lopen, in plaats van een rolstoel te moeten gebruiken.

Gisteravond heb ik haar telefonisch sterkte gewenst, en toen ik vanmiddag van mijn vader hoorde dat ze weer op de zaal was. Mijn vader vertelde dat mijn moeder geen bezoek moest hebben. Dat leek me stug, als je in het ziekenhuis ligt lijkt mij bezoek wel fijn. En toen ik het aan mijn moeder vroeg reageerde ze heel blij.

Vanmiddag zijn we twee uur op bezoek geweest, en morgen gaan we nog een keer. En hopelijk mag ze vrijdag weer naar huis, het ziekenhuis kost anderhalf uur (enkele reis) reistijd. Maar mijn moeder was zo blij met ons bezoek, dat ik het er graag voor over had. En hopelijk kan ze over een tijdje weer goed lopen :-)

7 opmerkingen:

  1. Afhankelijk van de behandeling die ze deze week krijgt, kan ze vrijdag echt wel het ziekenhuis uit lopen hoor. Mijn moeder kreeg jarenlang injecties in haar knie, om een operatie zo lang mogelijk uit te stellen (kan maar 1 keer in je leven vervangen worden), maar toen ze eindelijk een nieuwe knie had, zat ze de dag van de operatie al aan een machine die haar knie boog en strekte, en ze huppelde zo ongeveer het ziekenhuis uit, ze had jarenlang slecht gelopen, en kon nu weer goed lopen en fietsen. Ze heeft er zo'n 20 jaar veel plezier van gehad, ik hoop jouw moeder ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat raar van die eerste arts dat hij/zij zo reageerde. Je moeder is ouder dus bekijk het maar ofzo? Goed dat jullie nog ergens anders te rade zijn gegaan.
    Mijn moeder heeft ook een nieuwe knie en loopt weer een stuk beter. Bij haar ging het herstel wat langzamer dan bijvoorbeeld bij een vrijwilliger op mijn werk. Het kan dus sterk wisselen maar op den duur gaat je moeder er erg veel plezier van hebben, dat weet ik zeker. Alleen als de pijn al weg is, is heel wat waard. Ik wens haar een voorspoedig herstel. : D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is fijn voor je moeder dat het al gedaan is.
    Ik heb 2 jaar geleden met 6 maanden tussentijd 2 nieuwe knieen gekregen en ben er enorm blij mee. Ervoor was het zo strompelen. Ik was pas 63 en hopelijk blijft het nog 30 jaar goed, bal er ook zuinig op zijn en goed onderhouden.

    Nog een tip: als de hechtingen eruit zijn meteen beginnen met 2x per dag kokosolie op de ritssluiting te smeren dan krijg je nauwelijks littekenvorming en blijft het heerlijk soepel. De orthopeed vond ze er ook mooi uitzien.
    4 weken geleden is er een middenvoetsbeentje vastgezet en ook dat litteken behandel ik nu met cocosolie en gaat al mooi weg.
    Ik gebruik de gewone goedkope van de Aldi, ongeveer 2.50 p po.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat 'n vreemde reactie van die eerste arts. Nog veel vreemder vind ik de reactie van jouw vader............

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De reactie van mijn vader vond ik ook vreemd, tot ik me bedacht dat mijn moeder ook graag voor andere mensen denkt. Ik vermoed dat nu hij de kans heeft hij het ook doet.

      Verwijderen
  5. Heel vreemde reactie van de eerste arts. En ook al vreemd dat ze je moeder kennelijk niet verteld hebben dat ze niet meteen al huppelend het ziekenhuis kan verlaten. En dan je vader die zegt dat je moeder 'geen bezoek moest hebben'. Begrijp er niet veel van eerlijk gezegd. Kan aan mij liggen. Of misschien aan de manier waarop er gecommuniceerd wordt in jouw omgeving.
    Heel veel mensen denken trouwens voor andere mensen. Dan is niet altijd negatief bedoeld hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat apart hè, hoe verschillend ziekenhuis met mensen omgaan. Superlief van je dat je op bezoek ging, en dat ze er zo blij mee was.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen