dinsdag 10 januari 2017

'Onder het ijs' zwemmen

Toen dochter nog voor haar diploma's zwom, zag ik tijdens het afzwemmen ook de kinderen die voor hun zwemvaardigheid zwommen. Toen ik zag wat die kinderen kunnen, en hoe goed ze zwemmen, wilde ik heel graag dat dochter ook zwemvaardigheid ging doen na haar C-diploma. Gelukkig wilde dochter het wel proberen, en vind ze het nog leuk ook.

Tijdens het uur dat dochters les wordt gegeven, zwemmen ook de kinderen van de reddingsbrigade. Gisteravond lag er een groot blauw zeil met een paar gaten in het water. Daaronder lagen een paar duikers. De kinderen gingen leren hoe je jezelf moet redden als je onder het ijs terecht komt. Het was mooi om te zien. Nadat die kinderen klaar waren, mochten ook de kinderen van de zwemvaardigheid een keer proberen hoe het was om 'onder het ijs' te zijn.

Dochter vond het zichtbaar eng, maar samen met de badmeester is het haar toch gelukt om naar één gat te komen. Na afloop vertelde ze dat ze nooit in een wak wil vallen, het was doodeng. Toch vind ik het heel goed dat ze deze les heeft gehad, ze leert elke keer weer iets meer :-)

3 opmerkingen:

  1. Knap hoor, ik geloof dat ik het ook eng zou vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat boffen jullie toch met die zwemclub! Super hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een eng idee zeg, maar juist daarom eigenlijk supergoed dat ze hier aandacht aan besteden. Dat was bij mijn kinderen destijds nog niet.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen